تلاش عراق برای راه‌اندازی آژانس فضایی و پرتاب ماهواره به فضا

0 659

وزارت ارتباطات عراق از هماهنگی با دولت فرانسه برای تکمیل پروژه های راه اندازی آژانس فضایی و پرتاب ماهواره به فضا پس از دریافت وام از این کشور خبر داد.

امیر بیاتی، معاون ارشد وزارت ارتباطات عراق در امور فنی اعلام کرد که این وزارتخانه با دولت فرانسه برای تکمیل پروژه‌های راه اندازی آژانس فضایی و پرتاب ماهواره به فضا با کمک شرکت فرانسوی ایرباس هماهنگی‌هایی انجام داده است.

بیاتی ضمن اعلام این که هماهنگی با دولت فرانسه پس از توقف طولانی مدت پروژه‌های راه‌اندازی آژانس فضایی و پرتاب ماهواره به فضا انجام شده، تاکید کرد که یک وام را نیز از این دولت برای تکمیل پروژه‌های مذکور به همراه برخی پروژه‌های امنیتی دریافت کردند و در این زمینه نیز از شرکت های مشاوره فرانسوی کمک گرفتند.

معاون امور فنی وزارت ارتباطات عراق ضمن تاکید بر این که این دو پروژه مربوط به حاکمیت و دارای اهمیت هستند، خاطر نشان ساخت که پروژه پرتاب ماهواره به فضا در راستای خدمت‌‌رسانی به این کشور در بخش های امنیت، اقتصاد، کشاورزی، صنعت، محیط زیست و نظامی خواهد بود.

بیاتی با اشاره به هماهنگی با شرکت های فرانسوی متخصص برای اجرای پروژه‌های مذکور و ایجاد هسته آژانس فضایی عراق در راستای خدمت رسانی به سازمان‌های دولتی و بخش‌های مختلف، اعلام کرد که هماهنگی تجاری و فنی با شرکت ایرباس برای آموزش یک ساله نیروهای فنی و متخصص و اعطای مجوز فعالیت آن‌ها در زمینه ساخت ماهواره نیز در جریان است.

معاون وزارت ارتباطات عراق در پایان نیز از توافق این وزارتخانه با شرکت‌های فرانسوی برای امضای یادداشت تفاهم در این زمینه خبر داده و تاکید کرد که وزارت ارتباطات روی احداث بخش امور فضایی به عنوان هسته آژانس فضایی عراق کار کرده و هماهنگی با دولت فرانسه نیز برای ارائه کمک در بخش‌های فنی و حقوقی پروژه در جریان است.

منبع کردپرس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13042
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها