تصاویر ماهواره‌ای از انفجار نفت‌کش‌ها در بندر الفجیره منتشر شد

0 1,159

صبح روز شنبه 22ام اردیبهشت، خبرهایی مبنی بر حمله و انفجار تعدادی نفتکش در بندر الفجیره امارات انتشار یافت و اتهاماتی نیز در مورد عامل این حملات وارد گردید. اطلاعات مربوط به خرابکاری ادعایی به دو تانکر نفتی عربستان سعودی، یک تانکر نروژی و یک تانکر نفتی اماراتی در روز یکشنبه همچنان غیر شفاف مانده و مقامات کشورهای خلیج فارس از بیان این که به چه کسی در این خصوص مشکوک هستند، خودداری کرده‌اند. اکنون تصاویر ماهواره‌ای از این واقعه توسط شرکت آمریکایی مکسار (Maxar Technologies) متعلق به ماهواره سنجشی ورلدویو-2 (WorldView-2) منتشر شده است که در ادامه به نمایش گذاشته شده‌اند.

تصویر اول نفت‌کش امجد متعلق به عربستان سعودی را نشان می‌دهد.

در تصویر دوم نفت‌کش ال میجال (A. Michel) متعلق به امارات متحده عربی مشخص است.

تصویر سوم نشان‌دهنده نفت‌کش نروژی آندریا ویکتوری (Andrea Victory) می‌باشد.

تصویر چهارم نیز مربوط به نفت‌کش المرزوق عربستان سعودی است.

به گفته مقامات عربستان، دو نفت‌کش این کشور در بندر الفجیره مورد حمله قرار گرفته‌اند و برخی رسانه‌ها این حمله را مرتبط با تنش‌های اخیر بین ایران و آمریکا می‌دانند. امارات در ابتدا این حملات را رد کرد اما در نهایت اعلام کرد چهار کشتی تجاری در معرض اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.

یک مقام آمریکایی در واشنگتن که نخواست نامش فاش شود بدون ارائه هیچ مدرکی به آسوشیتدپرس گفته است ارزیابی مقدماتی یک تیم نظامی این کشور نشان می‌دهد ایران و یا گروه‌های حامی این کشور با استفاده از مواد منفجره در بدنه این کشتی‌ها سوراخ‌هایی ایجاد کردند.

در منابع مختلف اخبار ضد و نقیضی در مورد میزان خسارات وارده به کشتی‌ها منتشر شده است اما تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که خسارات وارده چندان جدی نیستند. نتایج تحلیل تصاویر  حاکی از آن است که احتمالا مقداری نفت از کشتی المیجال به درون آب نشت کرده است اما در تصاویر دیگر نفت‌کش‌ها چنین چیزی مشاهده نمی‌گردد.

منبع news-republic
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13041
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها