یک گام کوچک اما بلندپروازانه به سوی سفر بین ستاره ای

0 481

محققان آمریکایی از آزمایش موفقیت‌آمیز نسخه ای از نمونه اولیه یک کاوشگر بین ستاره‌ای خبر دادند که نقطه عطفی برای سفر بین ستاره‌ها محسوب می‌شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانتا باربارا، ماه گذشته در ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ نمونه اولیه یک سفینه فضایی مینیاتوری را که برای پرواز بین سیاره‌ای و در نهایت پرواز بین ستاره ای طراحی شده بود؛ آزمایش کردند.
فیلیپ لوبین (Philip Lubin) استاد فیزیک دانشگاه کالیفرنیا این آزمایش را بخشی از روند ساخت یک سفینه بین ستاره‌ای برای آینده توصیف و خاطرنشان کرد که در راستای این مسیر، هر بخشی از این سیستم تصحیح می‌شود.

فضاپیمای ویفر مقیاس 

نمونه اولیه این فضاپیمای ویفر مقیاس (WSS) آنقدر کوچک است که در کف دست جا می گیرد و در حقیقت به اندازه یک ویفر خوراکی است. این فضاپیما به استراتوسفر بالای ایالت پنسیلوانیا در ارتفاع ۱۰۵ هزار پا (۳۲ کیلومتر) پرتاب شد. این ارتفاع سه برابر ارتفاعی است که هواپیماهای تجاری رفت و آمد می کنند. پرتاب آزمایشی از فضاپیمای ویفر مقیاس به منظور بررسی عملکرد آن انجام شد. 
این پرتاب روز ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ با همکاری آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولی انجام شد؛ پرتاب این فضاپیما در پنجاه و هشتمین سالگرد پرواز فضایی یوری گاگارین (Yuri Gagarin) اولین فضانوردی که پرواز فضایی انجام داد، صورت گرفت. 
این فضاپیما در آزمایش اولیه به گونه ای بی عیب و نقص بیش از چهار تصویر از زمین تهیه کرد.

این فضاپیما فوق العاده سبک است 

پروژه محققان، ساخت یک فضاپیمای ویفر مقیاس فوق العاده سبک است که لوازم الکترونیکی در آن جاسازی شده و می تواند توسط نیروی هدایت شده انرژی به فضا پرتاب شود و اطلاعات را به زمین بازگرداند.

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13036
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها