ترکیه در سال ۲۰۲۰ ماهواره‌های مینیاتوری به فضا می‌فرستد

0 738

طبق اطلاعات شرکت تکنولوژی دفاعی ترکیه (STM)، این کشور سال آینده دو ماهواره‌ مینیاتوری به فضا می‌فرستد.

الیف ارگین (Elif Ergin)، مدیر سیستمهای ماهواره این شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی گفت: «هدف شرکت مهندسی و تکنولوژی دفاعی STM ساخت ماهواره‌های کوچک است.» ارگین گفت: «این شرکت تا حالا پروژه‌های ماهواره‌ای برای ساخت یک ماهواره میکرو با نام لاگاری (Lagari) و یک ماهواره نانو را آغاز کرده است.» ماهواره‌های میکرو زیر ۲۰۰ کیلوگرم و ماهواره‌های نانو زیر ۱۰ کیلوگرم وزن دارند و هر کاری را که ماهواره‌های متعارف انجام می‌دهند آن‌ها هم قادر به انجامش هستند. این ماهواره‌ها برای ارائه خدمات سنجش از دور به ترکیه به فضا فرستاده می‌شوند.

ارگین اضافه کرد:« هر دوی این ماهواره‌ها در حال ساخت هستند و سال آینده به فضا فرستاده می‌شوند». ارگین تاکید کرد که لاگاری اولین میکروماهواره‌ بومی ترکیه است.

برای طراحی این میکروماهواره یک قرارداد همکاری با شرکت اسپیس تکنولوژیس برلین (Berlin Space Technologies) امضا شده است. همچنین برای پرتاب آن با شرکت انتریکس (Antrix Corporation Limited) توافق به عمل آمده است. لازم به ذکر است که ماهواره لاگاری به یک سیستم کنترل جهت‌یابی مجهز شده است که این امکان را ایجاد می‌کند تا سریعتر به سمت منطقه هدف‌گیری شده حرکت کند.

ارگین همچنین در مورد ماموریت ماهواره لاگاری گفت: «از لاگاری برای مشاهده‌ی جنگلها، مناطق زیر کشت، فجایع طبیعی و نقشه برداری کلی استفاده خواهد شد.» در حقیقت این ماهواره برای رفع نیازهای تصویربرداری جغرافیایی ترکیه طراحی می‌شود.

 

منبع خبرگزاری تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13020
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها