بودجه ۳۱/۵ میلیون پوندی بریتانیا برای تسهیل پرتاب ماهواره‌های کوچک

0 1,131

کارشناسان اقتصاد فضایی عقیده دارند امروزه استارت‌آپ‌های فضایی و منظومه‌هایی از ماهواره‌های کوچک رویکرد مناسب‌تری برای پاسخ‌گویی به نیازهای فضایی هستند. اما با وجود همه پیشرفت‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های سازنده ماهواره‌های کوچک، مشکل محدودیت خدمات پرتاب هنوز معضلی است. در حال حاضر پیدا کردن ظرفیت خالی در برنامه شرکت‌هایی ارائه‌دهنده خدمات پرتاب هنوز برای استارت‌آپ‌ها آسان نیست. برخی برآوردها نشان می‌دهد که پرتاب ماهواره‌های کوچک به عنوان بار ثانویه همراه ماهواره‌های بزرگ فقط می‌تواند ۳۵ درصد نیازها را پاسخ دهد.

برای تسهیل پرتاب ماهواره‌های کوچک، دولت‌های بریتانیا و اسکاتلند ۳۱/۵ میلیون پوند برای ساخت نخستین پایانه فضایی در ساترلند (Sutherland) در اسکاتلند تا سال ۲۰۲۰ اختصاص داده‌اند. این دولت‌ها در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۲ هزار ماهواره کوچک از این پایانه راهی مدار زمین شود. تخمین زده می‌شود که این پایانه فضایی ۴۰۰ فرصت شغلی در اسکاتلند ایجاد کند. برآورد می‌شود که این پایانه قابلیت ایجاد ۳/۸ میلیارد پوند ارزش در دهه آینده  برای اقتصاد بریتانیا داشته باشد و بعلاوه باعث رشد صنعت فضایی این کشور شود.

بریتانیا تنها کشوری نیست که در زمینه احداث پایانه فضایی اقدام کرده است. در همین راستا دولت‌های نروژ و سوئد نیز برای ساخت پایانه خودشان در منطقه لاپلند سوئد (Lapland) برنامه دارند. همچنین فعالیت‌هایی در همین زمینه در ابوظبی و لوکزامبورگ دیده می‌شود.

منبع elitebusinessmagazine
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13008
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها