دو شرکت اروپایی تاسواره‌ای به مدار ماه می‌فرستند

0 638

شرکت آلمانی ژرمن اوربیتال سیستمز (German Orbital Systems) و شرکت لهستانی اسکن‌وی (Scanway) برای فرستادن تاسواره‌ای به مدار ماه همکاری می‌کنند. هدف این دو شرکت ارسال تاسواره‌ای با قابلیت تصویربرداری فراطیفی و مخابرات لیزری به مدار قمر زمین است. فناوری تصویربرداری فراطیفی را می‌توان برای مکان‌یابی منابع روی ماه به کار گرفت. یافتن منابع معدنی ماه برای مأموریت‌های رباتی و یا اعزام فضانورد به ماه مفید خواهد بود.

ساخت تاسواره‌ای که قرار است به ماه فرستاده شود بر پایه فناوری تاسواره اسکن‌ست (ScanSAT) خواهد بود که هم‌اکنون این دو شرکت در حال توسعه آن هستند و به مدار زمین می‌رود. شرکت  اسکن‌وی دارد ابزارهای تصویربرداری فراطیفی پیشرفته‌ای برای نصب روی ماهواره‌های کوچک می‌سازد که قابلیت انتقال لیزری داده‌ها را نیز دارند. این شرکت مشغول ساخت تاسواره ۶ واحدی اسکن‌ست است که این فناوری‌ها روی آن نصب می‌شوند. قرار است ساخت اسکن‌ست تا پایان سال ۲۰۱۹ به سرانجام برسد. شرکت ژرمن اوربیتال نیز برای ساخت این تاسواره همکاری می‌کند و همچنین قرار است خدمات پرتاب به مدار زمین را از طریق شرکت اگزولانچ (EXOLAUNCH) فراهم کند.

این دو شرکت اعلام کرده‌اند که تاسواره ارسالی به ماه از اسکن‌ست بزرگ‌تر خواهد بود و بیش از ۶ واحد خواهد داشت و دو واحد آن به پروژه‌های دانشجویی از آلمان و لهستان اختصاص می‌یابد.


منبع spacenewsfeed
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12989
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها