اسپیس ایکس ۱۵۰۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین می فرستد

0 664

اسپیس ایکس (SpaceX) یک گام دیگر به نقشه‌هایش برای پرتاب ماهواره‌های اینترنتی به فضا نزدیک شد. گروه ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) طرح این شرکت برای ارسال ۱۵۰۰ ماهواره اینترنتی به مدار زمین را پس از انجام تغییراتی تأیید کرده است.
طبق طرح جدید اسپیس ایکس ۱۵۰۰ ماهواره استارلینک(Starlink) را به مدار زمین و در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری می‌برد. البته به گفته شرکت، پرتاب ماهواره‌های استارلینک زودتر از ماه می انجام نمی‌شود.

ازلحاظ نظری پرتاب ماهواره‌ها به چنین ارتفاعی مزایایی دارد. نخست آنکه می‌توان با تعداد ماهواره‌های کمتری پوشش اینترنتی را فراهم کرد. از سوی دیگر احتمال برخورد ماهواره‌ها با زباله‌های فضایی نیز کاسته خواهد شد.
این در حالی است که شرکت‌هایی مانند وان وب (OneWeb) و ارتباطات کیپلر (Kepler Communications) با این درخواست اسپیس ایکس مخالف هستند. آن‌ها نگران هستند که شبکه استارلینک با ماهواره‌های آن‌ها تداخل ایجاد کند؛ اما کمیته ارتباطات فدرال آمریکا معتقد است این ماهواره تداخل قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند.
از سوی دیگر قانون‌گذاران این بخش نیز معتقدند ریسک چنین تداخلی میان ماهواره‌ها اندک است. آن‌ها اشاره کردند هر ماهواره دارای موتورهایی است تا در صورت لزوم با انجام مانورهایی از خطر دور شود.

به‌هرحال این تأییدیه برای اسپیس ایکس اهمیت زیادی دارد. این شرکت باید با رقبایی مانند وان وب دست‌وپنجه نرم کند. از سوی دیگر طرح اسپیس ایکس در حالی تأیید می‌شود که آمازون (Amazon)نیز تصمیم دارد ۳۲۳۶ ماهواره اینترنتی به فضا بفرستد.

 
منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12928
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها