راه‌اندازی مرکزی برای تسریع تولید فناوری‌های ماهواره‌ای

0 535

بخش هوافضای شرکت هانی‌وِل (Honeywell) مرکزی را با نام گلخانه بخش فضایی (Space Division’s Greenhouse) با هدف کاهش هزینه و زمان تولید فناوری‌ها و ابزارهایی مورداستفاده در ماهواره‌ها ایجاد کرده است . شرکت هانی‌ول علت راه‌اندازی این مرکز را لزوم انطباق با تحولات سریعی که در صنعت ماهواره رخ داده اعلام کرده است؛ تحولاتی مانند کاهش تقاضا برای ماهواره‌ها در مدارهای زمین ثابت و افزایش منظومه‌هایی از ماهواره‌های کوچک.

پروژه‌های فعلی که به این مرکز محول شده است شامل لینک‌های اپتیکی میان ماهواره‌ای، چرخ‌های واکنشی (reaction wheel) که در سامانه کنترل ارتفاع فضاپیماها و ماهواره‌ها به کار می‌رود و از ابزارهای تصویربرداری اپتیکی است. در واقع تمرکز این مرکز روی فناوری‌هایی است که بخش هوافضای شرکت هانی‌ول در آن‌ها مهارت دارد و پیش‌تر آن‌ها را در قراردادهای دولتی که داشته توسعه داده است.

شرکت هانی‌ول در همکاری با پروژه‌های دولتی از جمله همکاری با سازمان ناسا (NASA) لینک‌های اپتیکی میان ماهواره‌ای طراحی کرده است. اکنون این مرکز قرار است از تجربیات همان فناوری برای ارائه لینک اپتیکی میان ماهواره‌ای به  ماهواره‌ای کوچک استفاده کند. شرکت هانی‌ول هم‌اکنون نمونه‌ای اولیه از لینک اپتیکی بین ماهواره‌ای را آماده کرده است که طبق برنامه‌ریزی قرار است آن را تا پایان سال ۲۰۱۹ برای کار در فضا نهایی کند. قرار است زمان لازم برای تولید این لینک‌های اپتیکی در این مرکز از چند روز به چند ساعت کاهش یابد. همچنین قیمت تمام‌شده این ابزار به‌گونه‌ای خواهد بود که برای بازار ماهواره‌های کوچک مناسب خواهد بود.

پروژه دیگر این مرکز تولید ارزان و سریع حسگرهای اپتیکی برگرفته از حسگر اپتیکی است که این شرکت برای ماهواره نظارتی کانادایی به نام سافایر (Sapphire به‌معنی یاقوت کبود) طراحی کرد. آن ماهواره در سال ۲۰۱۳ در مدار زمین ثابت قرار گرفت.

۲۵ نیروی کار تمام وقت در این مرکز که در انتاریوی کانادا راه‌اندازی شده است مشغول به کار هستند. تأسیساتی که این مرکز در آن راه‌اندازی شده پیش‌تر متعلق به شرکت کام دو اینترنشنال (Com Dev International) بود که قطعات ماهواره می‌ساخت و هانی‌ول آن را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد.


منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12896
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها