1398/02/08

ناسا نمی تواند تا ۲۰۳۳ فضانورد به مریخ بفرستد

طبق نتایج یک گزارش مستقل، ناسا هیچ شانسی برای ارسال فضانورد به مریخ تا ۲۰۳۳ میلادی ندارد. نزدیک‌ترین تاریخ برای انجام چنین مأموریتی در اواخر دهه ۲۰۳۰ میلادی اعلام‌شده است. البته قبل از سخنرانی مایک پنس (Mike Pence)، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۶ مارس، این گزارش تکمیل‌شده است. در این سخنرانی مایک پنس...
ناسا نمی تواند تا  ۲۰۳۳ فضانورد به مریخ بفرستد

طبق نتایج یک گزارش مستقل، ناسا هیچ شانسی برای ارسال فضانورد به مریخ تا ۲۰۳۳ میلادی ندارد. نزدیک‌ترین تاریخ برای انجام چنین مأموریتی در اواخر دهه ۲۰۳۰ میلادی اعلام‌شده است.
البته قبل از سخنرانی مایک پنس (Mike Pence)، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۶ مارس، این گزارش تکمیل‌شده است. در این سخنرانی مایک پنس از ناسا خواست تا ۲۰۲۴ میلادی دوباره به ماه فضانورد ارسال کند.
به‌هرحال در این گزارش اشاره‌شده بازگشت فضانورد به ماه چه میزان هزینه دارد و این روند چگونه با برنامه‌های بلندمدت برای ارسال انسان به مریخ هماهنگی دارد.
ناسا (NASA) با انسیستیو STPI قراردادی برای انجام این گزارش امضا کرده بوده است. این تحقیق به سفارش کنگره و بر اساس دستورالعمل سال ۲۰۱۷ میلادی سیاست فضایی تنظیم‌شده بوده است. هدف از انجام آن ارزیابی فنی و مالی مأموریت‌های ارسال انسان به فضا در ۲۰۳۳ میلادی بود.
این انستیتو برای انجام این پژوهش از گزارش «برنامه اکتشافات» استفاده کرده است که هدفش ادامه توسعه سامانه پرتاب فضایی (SLS)، فضاپیمای اوریون و توسعه ایستگاه‌های فضایی Gateway در اطراف ماه در دهه ۲۰۲۰ میلادی است. قرار است پس‌ازاین برنامه‌ها مأموریت Deep Space Transport انجام می‌شود. در این مأموریت یک فضاپیمای حامل فضانوردان از فضای بین ماه و زمین به‌سوی مریخ پرواز می‌کند و دوباره به آنجا برمی‌گردد.
به‌هرحال گزارش STPI نشان می‌دهد انجام چنین مأموریتی مدتی طولانی‌تر از ۲۰۳۳ میلادی طول خواهد کشید.
در بخشی از گزارش آمده است: «به عقیده ما با توجه به برنامه‌های فعلی و ملی ناسا، حتی بدون محدودیت‌های بودجه‌ای، یک مأموریت مداری مریخ در ۲۰۳۳ میلادی ممکن نخواهد بود. تحلیل‌های ما نشان می‌دهد مأموریت مداری مریخ نیازمند توسعه فناوری‌ها است. به همین دلیل امکان تأخیر در زمان‌بندی، افزایش هزینه‌ها و حتی خطر کمبود بودجه نیز وجود دارد.»
طبق نتایج این گزارش، مأموریت به مریخ در ۲۰۳۳ نیازمند آزمایش فناوری‌های ضروری تا ۲۰۲۲ است. اما بعید به نظر می‌رسد این آزمایش‌ها در زمان مقرر انجام شوند.
از سوی دیگر مأموریت مریخ بخشی از یک برنامه فضایی ارسال فضانورد به فضا است که کل هزینه آن تا ۲۰۳۷ میلادی ۲۱۷.۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
این مبلغ شامل هزینه‌های مأموریت مریخ و عملیات‌هایی در مدار زمین و همچنین توسعه سیستم‌های موردنیاز در سطح مریخ برای فعالیت‌های آتی است.
علاوه بر آن این مبلغ شامل مجموعه‌ای از مأموریت‌ها برای فرود روی سطح ماه نیز می‌شود.
این گزارش تخمین می‌زند نخستین مأموریت ارسال فضانورد به ماه در سال ۲۰۲۸ میلادی انجام شود.

سازمان ها | NASA | STPI
افراد | Mike Pence

فضانوردی و سرنشین‌دار | توریسم فضایی |

نظر شما
اخبار مرتبط

کنایه جف بزوس به ایلان ماسک: کسی که می‌خواهد به مریخ برود، ابتدا به اورست برود

1397/12/25
جف بزوس (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار میلیاردر آمازون (Amazon)، به‌تازگی از دیدگاه‌هایش در مورد سکونت در فضا صحبت کرده است. اما به‌جز این، او در این صحبت‌ها احتمالاً بزرگ‌ترین رقیبش، یعنی ایلان...

نمونه اولیه سفینه حامل انسان به سیاره مریخ ساخته شد

1398/01/17
ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) اعلام کرده است نمونه اولیه سفینه فضایی استارشیپ بانام مستعار Starhopper در سایت این شرکت در جنوب تگزاس ساخته‌شده است. افزون برساخت...

زیستگاه‌ انسان در مریخ به چه شکل خواهد بود؟

1398/01/24
ناسا سال ۲۰۱۵ میلادی مسابقاتی برای طراحی زیستگاه انسان در مریخ برگزار کرد تا بدین شکل بهترین روش را برای طراحی و تولید چنین زیستگاه‌هایی پیدا کند. حال این آژانس فضایی سه فینالیست اصلی این...

پربازدیدکننده ترین خبر

سرمایه‌گذاری بوئینگ در ویرجین گلکتیک

شرکت بوئینگ (Boeing) اخیرا اعلام کرد که قرار است یک سرمایه‌گذاری کوچک اما راهبردی در شرکت توریسم فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) داشته باشد. تیم سرمایه‌گذاری بوئینگ هورایزن ایکس (Boeing HorizonX Ventures) پس از ادغام ویجرین گلکتیک با شرکت هدوسوفیا (Social Capital Hedosophia) مبلغ ۲۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند. این دو شرکت در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که «با یکدیگر برای گسترش دسترسی تجاری به فضا و انتقال فناوری‌های جهانی حمل و نقل همکاری می‌کنند.» البته جزئیات زیادی در مورد این برنامه‌ها منتشر نشده است. هر دو شرکت علاقه‌مندی خود را به انتقال سریع مسافرین نشان داده‌اند، ضمن اینکه ویرجین گلکتیک به کاهش قابل توجه زمان جابجایی در حمل و نقل‌های فراصوت و ماوراء صوت اشاره کرد که فعالیت در این دو زمینه از برنامه‌های آتی این شرکت می‌باشد.