1398/02/04

آغاز توسعه‌ کشتی هوایی سرنشین‌دار چین

با پایان یافتن فاز امکان‌سنجی توسعه‌ی کشتی هوایی سرنشین‌دار توسط موسسه تحقیقاتی وسایل نقلیه‌ خاص، وابسته به شرکت صنایع هوایی چین، پیش‌بینی می‌شود که این پرنده‌ ۳۵۰۰ متر مکعبی بتواند اولین پرواز خود را تا سال ۲۰۲۰ به انجام رسانده و تا ۲۰۲۱ نیز گواهینامه صلاحیت پروازی دریافت کند. این کشتی هوایی قادر به...
آغاز توسعه‌ کشتی هوایی سرنشین‌دار چین

با پایان یافتن فاز امکان‌سنجی توسعه‌ی کشتی هوایی سرنشین‌دار توسط موسسه تحقیقاتی وسایل نقلیه‌ خاص، وابسته به شرکت صنایع هوایی چین، پیش‌بینی می‌شود که این پرنده‌ ۳۵۰۰ متر مکعبی بتواند اولین پرواز خود را تا سال ۲۰۲۰ به انجام رسانده و تا ۲۰۲۱ نیز گواهینامه صلاحیت پروازی دریافت کند. این کشتی هوایی قادر به حمل ۸۵۰ کیلوگرم بار و ۱۰ مسافر بوده و طول مدت پرواز آن به ۲۴ ساعت نیز می‌رسد. برد و ارتفاع پروازی پرنده به ترتیب بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر و ۳۰۵۰ متر می‌باشد. تغییر حالت و کاربری سریع کشتی از سرنشین‌دار به بدون سرنشین و همچنین کنترل به دو شیوه راه‌دور و برنامه‌ریزی شده، از ویژگی‌های دیگر آن عنوان شده است.

فناوری‌های نوین | فضانوردی و سرنشین‌دار |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

موشک پروتون در پایان راه؟

بر اساس خبرهای رسیده از منابع مختلف موشکی در روسیه٬ این کشور مشغول آخرین بررسی‌ها برای بستن پرونده تولید موشک توانمند پروتون (Proton) است. خبرها نشان می‌دهد تولید موشک پروتون از ماه ژوئن ۲۰۱۸ تعطیل شده و سازمان فضایی روسه روسکاسموس (Roscosmos) در نظر دارد قبل از سال ۲۰۳۰ ساخت آن را بکلی متوقف سازد. ظاهرا دولت روسیه در نظر دارد در کنار تولید موشک قدرتمند جدیدی با توانایی بسیار بالا٬ موشک آنگارا (Angara) را به عنوان جانشین پروتون بکار بگیرد.