1398/02/04

آغاز توسعه‌ کشتی هوایی سرنشین‌دار چین

با پایان یافتن فاز امکان‌سنجی توسعه‌ی کشتی هوایی سرنشین‌دار توسط موسسه تحقیقاتی وسایل نقلیه‌ خاص، وابسته به شرکت صنایع هوایی چین، پیش‌بینی می‌شود که این پرنده‌ ۳۵۰۰ متر مکعبی بتواند اولین پرواز خود را تا سال ۲۰۲۰ به انجام رسانده و تا ۲۰۲۱ نیز گواهینامه صلاحیت پروازی دریافت کند. این کشتی هوایی قادر به...
آغاز توسعه‌ کشتی هوایی سرنشین‌دار چین

با پایان یافتن فاز امکان‌سنجی توسعه‌ی کشتی هوایی سرنشین‌دار توسط موسسه تحقیقاتی وسایل نقلیه‌ خاص، وابسته به شرکت صنایع هوایی چین، پیش‌بینی می‌شود که این پرنده‌ ۳۵۰۰ متر مکعبی بتواند اولین پرواز خود را تا سال ۲۰۲۰ به انجام رسانده و تا ۲۰۲۱ نیز گواهینامه صلاحیت پروازی دریافت کند. این کشتی هوایی قادر به حمل ۸۵۰ کیلوگرم بار و ۱۰ مسافر بوده و طول مدت پرواز آن به ۲۴ ساعت نیز می‌رسد. برد و ارتفاع پروازی پرنده به ترتیب بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر و ۳۰۵۰ متر می‌باشد. تغییر حالت و کاربری سریع کشتی از سرنشین‌دار به بدون سرنشین و همچنین کنترل به دو شیوه راه‌دور و برنامه‌ریزی شده، از ویژگی‌های دیگر آن عنوان شده است.

فناوری‌های نوین | فضانوردی و سرنشین‌دار |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

سرمایه‌گذاری بوئینگ در ویرجین گلکتیک

شرکت بوئینگ (Boeing) اخیرا اعلام کرد که قرار است یک سرمایه‌گذاری کوچک اما راهبردی در شرکت توریسم فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) داشته باشد. تیم سرمایه‌گذاری بوئینگ هورایزن ایکس (Boeing HorizonX Ventures) پس از ادغام ویجرین گلکتیک با شرکت هدوسوفیا (Social Capital Hedosophia) مبلغ ۲۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند. این دو شرکت در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که «با یکدیگر برای گسترش دسترسی تجاری به فضا و انتقال فناوری‌های جهانی حمل و نقل همکاری می‌کنند.» البته جزئیات زیادی در مورد این برنامه‌ها منتشر نشده است. هر دو شرکت علاقه‌مندی خود را به انتقال سریع مسافرین نشان داده‌اند، ضمن اینکه ویرجین گلکتیک به کاهش قابل توجه زمان جابجایی در حمل و نقل‌های فراصوت و ماوراء صوت اشاره کرد که فعالیت در این دو زمینه از برنامه‌های آتی این شرکت می‌باشد.