دعوت ناسا از مردم برای اشتراک‌گذاری تصاویرشان از زمین در دوم اردیبهشت

0 1,585
ناسا (NASA) به مناسبت روز زمین، از مردم سراسر جهان دعوت کرده است تا از رویدادهای طبیعی زمین عکس بگیرند و در ۲اردیبهشت در رسانه‌های اجتماعی قرار دهند.
سیاره‌ی شگفت‌انگیز ما همیشه آماده‌ی عکس‌برداری است. ناسا از شما می‌خواهد تا در ۲۲آوریل ،۲اردیبهشت، مصادف با روز کره‌ی زمین، از زمین عکس بگیرید. ناسا برای تجلیل از زمین، از مردم برای شرکت در رویداد رسانه‌ی #پیکچرارث (#PictureEarth) دعوت کرده است. مردم می‌توانند تصاویر موردعلاقه‌شان از مناظر طبیعی نظیر برخورد امواج، درخت‌های قدیمی، شکوفه دادن گل‌ها یا غروب‌های فوق‌العاده زیبایخورشید را با هشتگ عکس زمین (#PictureEarth) در ۲۲آوریل در رسانه‌ها‌ی اجتماعی به اشتراک بگذارند. در ضمن نام مکانی که عکس به آن تعلق دارد را نیز باید در متن پست شبکه‌ی اجتماعی خود بیاورید.
ناسا می‌خواهد در روز زمین، برخی از جذاب‌ترین عکس‌های زمین که توسط این مجموعه گرفته‌شده است را با مردم به اشتراک بگذارد تا الهام‌بخش آن‌ها باشد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که صفحات اینستاگرام (Instagram)، توییتر (Twitter) و صفحه رویداد در فیسبوک (Facebook)‌ را به‌منظور پیدا کردن تصاویر زمین از سراسر دنیا و انتخاب آن‌ها بررسی خواهند کرد تا در آینده تصاویر برگزیده را در فیلم‌ها و عکس‌های ترکیبی به نمایش بگذارند.
دستگاه‌های هوابرد و ماهواره‌ای ناسا هرروز از کره‌ی زمین عکس می‌گیرند تا اطلاعات دانشمندان ناسا نسبت به زمین را افزایش دهد و منجر به بهبود زندگی انسان‌ها شوند. در این تصاویر که با دانشمندان و مردم جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند،‌ از نور مرئی نظیر دوربین عکاسی یا مادون‌قرمز، مایکروویو و طول‌موج‌های رادیویی که برای چشم انسان غیرقابل رؤیت هستند،‌ استفاده‌شده است.
دانشمندان ناسا از داده‌های همه‌ی دستگاه‌های خود و فضاپیماهای دیده‌بانی زمین سایر کشورها استفاده می‌کنند تا تصویری از زمین بسازند که هرروز کامل‌تر می‌شود. ناسا قصد دارد علاوه بر ناوگان فعلی رصدگر زمین، ابزار پایشگر دیگری بنام اوربیتینگ کربن آبزرویتوری۳ (Orbiting Carbon Observatory 3) را نیز در تاریخ ۲۶آوریل روانه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی کند. اطلاعات جدیدی که از طریق این ناوگان جدید مخابره خواهد شد، می‌تواند به حل مشکلات مهم جهان از قبیل کمبود آب شیرین، امنیت غذایی و سلامت بشر کمک کند.
منبع زومیت
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12839
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها