همکاری عشق‌آباد و پاریس برای ساخت دومین ماهواره ترکمنی

0 514

نمایندگان شرکت‌های فرانسوی تولیدکننده تجهیزات هوا و فضا، دفاع و فضای ایرباس (Airbus Defence and Space) و تالس آلینا اسپیس (Thales Alenia Space) در سومین اجلاس گروه همکاری‌های مشترک ترکمنستان و فرانسه که در شهر «عشق‌آباد» برگزار شد، شرکت کردند.
یکی از موضوعات موردبحث و بررسی این اجلاس، چشم‌انداز همکاری‌های دو کشور درزمینهٔ ساخت دومین ماهواره ترکمنی بود.
ترکمنستان و فرانسه از تجربه همکاری در این زمینه برخوردار می‌باشند. شرکت تالس آلینا اسپیس از شرکای عشق‌آباد در بخش صنایع هوا و فضا بوده و نخستین ماهواره ترکمنی را ساخته است که در سال  ۲۰۱۵ به مدار فرستاده شد.
نخستین ماهواره ترکمنی موسوم به TürkmenÄlem 52°E بوده و پخش شبکه‌های تلویزیونی اچ‌دی و چندرسانه‌ای را انجام می‌دهد. این ماهواره 4.7 تنی 38 ترانسپاندر باند Ku داشته و برای طول عمری 16 ساله در مدار GEO طراحی شده است.
تفاوت سیستم دومین ماهواره ترکمنی این است که در مدار پائین تر قرارگرفته و برای حوزه‌های اقتصاد ملی این کشور مانیتورینگ وضعیت کشاورزی، صنایع نفت و محیط‌زیست را انجام خواهد داد.
علاوه بر توسعه تعاملات در بخش هوا و فضا و ازجمله ارائه خدمات و آموزش مهندسین فنی همچنین دو طرف در خصوص همکاری‌های متقابل درزمینهٔ های سوخت و انرژی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل و … گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

 
منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12830
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها