حضور دو دانش آموز تُرک در کمپ فضایی آمریکا

دو دانش‌آموز دبیرستانی تُرک به نام‌های «ایشیک باران شاندان» و «حسن آلپ یورت‌ار» در برنامه مشترک مرکز فضایی و موشکی ایالات‌متحده (USSRC) و برنامه بورس تحصیلی «Honeywell Leadership Challenge Academy» شرکت کردند.
در این برنامه که در کمپ مرکز فضایی و موشکی آمریکا برگزار شد، دانش آموزان مستعد از سراسر جهان، توانایی خود در زمینه‌های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات را تقویت کردند.
ایشیک باران با اشاره به اینکه آموزش و تجارب کسب‌شده در این کمپ فراتر از انتظار بوده، اظهار داشت: «به‌ویژه شرکت در شبیه‌سازی مأموریت شاتل فضایی و ساخت موشک مدل بسیار هیجان‌انگیز بود.»
وی افزود: «در این کمپ اجسام مختلفی از لباس فضانوردی و سنگ‌های کره ماه گرفته تا کپسول فضایی مورداستفاده فضانوردان که متعلق به آژانس ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) بود، نشان داده شد. »
حسن آلپ نیز با اشاره به اینکه فضای این کمپ به‌مانند حضور واقعی در فضا است، می‌گوید: «تجارب بزرگی در این برنامه کسب کردیم که می‌توانم آنها را در آینده به کار ببرم. مثلاً می‌توانم تکنیک‌هایی در مورد نحوه آشپزی در سفرهای فضایی آینده کسب کنم.»
گفتنی است در برنامه فضایی امسال ۲۹۲ دانش‌آموز از ۴۱ کشور جهان شرکت کرده بودند. این برنامه در مرکز فضایی و موشکی آمریکا در شهر «هانتسویل» ایالت آلاباما برگزار شد.

منبع خبرگزاری آناتولی