آلمانی‌ها موفق به ساخت و آزمایش موتور ماهواره‌بر به وسیله پرینتر سه بعدی شدند

0 843

مرکز هوافضا آلمان (DLR) با همکاری یک استارت‌آپ آلمانی به نام اس‌ال‌ام سولوشنز(SLM Solutions) یک موتور حامل‌ فضایی را به طور کامل به وسیله پرینترهای سه بعدی ساخته و مونتاژ کردند. قرار است این موتور‌ها در ماهواره‌برهای آریان۶(Arian6) به کار روند. این ماهواره‌برها توسط شرکت آریان‌اسپیس(Arianspace) ساخته شده‌اند و آژانس فضایی اروپا(ESA) از آن‌ها برای پرتاب محموله‌هایش به فضا استفاده می‌کند.
این طرز ساخت و مونتاژ موتور‌ها یک روش کاملا جدید است که این قابلیت را به تولید‌کننده‌ها می‌دهد که وزن موتور و هزینه تولید آن‌را‌ کاهش دهند در حالی که امکان حمل محموله‌های بیشتری مهیا شود.
در حقیقت با این روش وزن موتور ۳۰ درصد کمتر شده و بازده آن ۲۰ درصد زیاد می‌شود. مهندسان مرکز هوافضا آلمان موفق شدند این موتور را به مدت ۵۶۰ ثانیه و با خروجی  ۲.۴۵ کیلونیوتن تست کنند و این در حالی است که مجموع خروجی تمام موتورهای آریان۵ ٬ ۵۶۰ کیلونیوتن است.

لیسان پفوتزنروتر (Lysan Pfützenreuter) مدیر این پروژه در مرکز هوافضا آلمان در این رابطه گفت:« موفقیت این فناوری گامی مهم برای اروپاییان در راستای بقای آن‌ها در رقابت صنعت پرتاب ماهواره در جهان است.»

 
منبع sputniknews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12780
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها