1398/01/29

معرفی دو فیلم علمی‌تخیلی با موضوع فضا

مریم فخیمی: جمعه 12 آوریل ( 23 فروردین) مصادف است با سفر نخستین انسان به فضا. 23 فروردین 1340، یوری گاگارین کیهان‌نورد روسی سوار بر سفینه فضایی وستوک-1 به مدار زمین راه یافت. به همین مناسبت دو فیلم جذاب علمی‌تخیلی با موضوع فضا که در ماه‌های آینده اکران خواهد شد معرفی می‌شود.

آسترا

معرفی دو فیلم علمی‌تخیلی با موضوع فضا
Ad Astra  که با نام « به سوی ستارگان» معروف شده، یک فیلم علمی‌تخیلی آمریکایی به کارگردانی جیمز گری و نویسندگی اتان گراس است. براد پیت، تامی لی جونز، روت نگا، دونالد ساترلند و جیمی کندی ستارگان این فیلم هستند. برد پیت در این فیلم  علاوه بر بازیگری، یکی از تهیه کنندگان فیلم نیز است و همچنین کاهش هزینه‌های ساخت فیلم که جلوه‌های ویژه سنگینی دارد از امکانات شرکت پلن‌بی که به پیت تعلق دارد استفاده شده است.
فیلمبرداری آسترا از تابستان سال 2017  در دو کشور آمریکا و برزیل آغاز شد. فیلم آسترا در 24 می اکران خواهد شد. پیشتر قرار بود این فیلم در دی 97 اکران شود.
داستان فیلم
روی مک‌براید (با بازی براد پیت) یک فضانورد و مهندس ارتش است که به بخش  بیرونی منظومه شمسی سفر می‌کند تا پدر گمشده‌اش را بیابد و خطری که بقای سیاره ما را تهدید می‌کند، شناسایی کند. در این سفر دور و دراز فضایی، او اسراری را کشف خواهد کرد که ماهیت وجود انسان و مکان ما در کیهان را به چالش می‌کشد. پدر او بیست سال پیش در سفری بی‌بازگشت به دورترین سیاره منظومه شمسی یعنی سیاره نپتون ناپدید شده. اکنون مک‌براید در جستجوی اوست و می‌خواهد بفهمد چرا ماموریت پدرش شکست خورده.

ژانر: علمی‌تخیلی، رازآلود
تاریخ انتشار: ۲۴ مه ۲۰۱۹ (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: جیمز گری
بودجه: ۵۰ میلیون دلار
زبان: انگلیسی، ژاپنی، روسی
شرکت‌های تولیدی: پلن B اینترتینمنت، شرکت رجنسی

لوسی در آسمان

معرفی دو فیلم علمی‌تخیلی با موضوع فضا
 لوسی در آسمان (که در اصل نقطه آبی کم رنگ  Pale Blue Dot نام دارد) یک فیلم درام فضایی به کارگردانی نوآ هاولی است. ناتالی پورتمن، جان هام، دن استیونز، زازیه بتز و الن بورستین بازیگران این فیلم هستند.  تاریخ اکران آن هنوز به صورت رسمی توسط کمپانی فاکس منتشر نشده است اما انتظار می‌رود در ماه‌های آتی به سالن‌های سینما راه یابد.
داستان فیلم
این فیلم داستان زندگی یک زن فضانورد به ناملوسی کولا را روایت می کند که از ماموریت طولانی تغییر زندگی در فضا، به زمین برمی‌گردد. اما پس از بازگشت با کاهش روان شناختی رو به رو می شود و ارتباط با واقعیت را از دست می دهد.

ژانر: علمی‌تخیلی، درام