راهپیمایی فضایی ایستگاه فضایی بین المللی با مشکل روبرو شد

0 190

روز دوشنبه ۱۹ فروردین فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فرایند جایگزین کردن باتری و تنظیم کابل‌های خارج از ایستگاه را طی یک راهپیمایی فضایی تکمیل کردند.

آن مک‌کلین (Anne McClain) فضانورد آمریکایی و دیوید سنت ژاک (David Saint-Jacques) فضانورد کانادایی این راهپیمایی فضایی ۶ ساعت و ۲۹ دقیقه‌ای را انجام دادند. هدف از این راهپیمایی مأموریت‌های تعمیر و ارتقا ایستگاه بود. اما مشکلات کابل‌های اینترنتی در آزمایشگاه آمریکا برای این دو فضانورد مشکلاتی ایجاد کرد.

فضانوردان باید با باز کردن یکی از پوشش‌های موجود روی ایستگاه به کابل‌های زیر آن دسترسی می‌یافتند تا ارتباط اینترنتی برای انجام آزمایش‌ها در ایستگاه فضایی را ارتقا دهند. اما یکی از بست‌های اتصالی این پوشش باز نمی‌شد. در نهایت یکی از کارشناسان ناسا در مقر زمینی مراحل باز کردن پیچ را همراه آن مک کلین گام به گام طی کرد تا این مشکل حل شد.
این تنها مشکل فضانوردان نبود. آنها باید فرایند نصب باتری‌های جدید را تکمیل می‌کردند. اما صفحه شارژ و تخلیه شارژ یکی از باتری‌ها به درستی کار نمی‌کرد. بنابراین آنها مجبور شدند از یک پنل آداپتور جدید برای تکمیل فرایند نصب باتری‌ها استفاده کنند.
پس از آن فضانوردان باید بازوی رباتیک کانادایی Canadarm۲ را بررسی می‌کردند که برای بلند کردن تجهیزات و تعمیر در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12764
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها