نمایش عکس ماهواره ای زمین از فضا

0 3,542

 عصر روز جمعه (۱۶ فروردین) در یکی از خیابان‌های محله «لوور ایست ساید» نیویورک مردم نمایشگر ال ئی دی بزرگ ۲۰ فوتی (۲۴۰ اینچی) را مشاهده کردند که عکس‌های گرفته‌شده از کره زمین توسط ماهواره ناسا در فضا را به شکل زنده پخش می‌کرد. این اثر هنری که «بلو ماربل» (مرمر آبی) نام دارد, توسط سباستین ارازوریز خلق‌شده است, تا یاد عکسی را گرامی بدارد که خدمه سفینه آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ از کره زمین گرفتند.
ارازوریز می‌گوید: «مردم هنگام رفتن به‌کار یا بازگشت به خانه, در حالی که لیوان قهوه به‌دست دارند, ناگهان از دیدن این تصویر که در ابتدا فقط یک عکس به نظر می‌رسد, غافلگیر می‌شوند؛ اما بعدازآنکه مدتی به آن نگاه کردید, مجموعه‌ای ترکیبی را خواهید دید و پس از بررسی گوشه‌ها و پایین تصاویر متوجه می‌شوید که این تصاویر به شکل زنده از طریق ماهواره‌ای در فضا پخش می‌شود. در این هنگام است که مردم بالاخره متوجه می‌شوند که مقابل چه چیزی ایستاده‌اند. برای من به‌عنوان یک هنرمند این لحظه مهمی است.»
این اثر هنری, داده‌های خود را از ماهواره هواشناسی ناسا دریافت می‌کند؛ این ماهواره, عکس‌های گوناگون و باکیفیت بالا می‌فرستد که حاوی اطلاعاتی درباره شکل‌گیری ابرها و الگوهای مختلف آب و هوایی است. ارازوریز و تیم او نرم‌افزار ویژه‌ای طراحی کرده‌اند که عکس‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و آنها را بر روی نمایشگر به تصویر می‌کشد. تصویر این نمایشگر موسوم به بلو ماربل در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و تا تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) قابل‌مشاهده است.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12762
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها