1398/01/17

نمونه اولیه سفینه حامل انسان به سیاره مریخ ساخته شد

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) اعلام کرده است نمونه اولیه سفینه فضایی استارشیپ بانام مستعار Starhopper در سایت این شرکت در جنوب تگزاس ساخته‌شده است. افزون برساخت سفینه فضایی، ماسک اعلام کرد که موتور موشک این سفینه فضایی را به‌تازگی درسایت بوکاچیکا درجنوب تگزاس آزمایش کرده...
نمونه اولیه سفینه حامل انسان به سیاره مریخ ساخته شد

افزون برساخت سفینه فضایی، ماسک اعلام کرد که موتور موشک این سفینه فضایی را به‌تازگی درسایت بوکاچیکا درجنوب تگزاس آزمایش کرده است.
به گفته محققان برای پرواز سفینه فضایی و موشک آن از موتورهای رپتور استفاده خواهد شد و کارشناسان موتور موشک را بررسی کرده‌اند.
این آزمایش در روز ۴ آوریل سال جاری میلادی و کمتر از یک دقیقه انجام شد؛  برخی سایت‌های اینترنتی از آزمایش موتور موشک فیلم‌برداری کرده‌اند هرچند که نزدیک‌ترین فاصله از سایت حدود ۱۰ کیلومتر بوده است.
کارشناسان هنوز به‌طور دقیق جزئیات آزمایش موتور و موشک سفینه فضایی استارشیپ را اعلام نکرده‌اند، اما انتظارها بر این است که در چند هفته آینده نمونه اولیه به‌وسیله اسپیس ایکس رونمایی شود.
نمونه اولیه دارای سه موتور جدید رپتور با سوخت متان مایع است؛ نمونه اولیه فضاپیمای استارشیپ بانام Starhopper برای آزمایش مفاهیم و فناوری طراحی‌شده است و سفینه نهایی اندکی متفاوت خواهد بود. برای پرتاب سفینه به فضا اسپیس ایکس از موشک‌های فوق‌العاده قدرتمند فالکون ۹ استفاده خواهد کرد.
نمونه اولیه starhopper از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده و دارای قطر ۹ متر است. اسپیس ایکس نمونه اولیه را ابتدا با نوک مخروطی شکل ساخته بود که ارتفاعی برابر با ۳۹ متر داشت، اما چندی پیش بر اثر وزش توفان در جنوب تگزاس سفینه فضایی دچار آسیب و انحراف از محل استقرار خود شد.
قراراست در آینده از سفینه فضایی استارشیپ برای ارسال فضانوردان به سیاره مریخ و مسکونی کردن آن استفاده شود. این سفینه فضایی قادر به جابه جا کردن انسان‌ها و حمل محموله‌های فضایی است و می‌تواند فضانوردان را پس از اقامت در سیاره سرخ به زمین بازگرداند.
از این سفینه همچنین برای سفرهای نقطه‌به‌نقطه در فضا استفاده خواهد شد. میلیاردر ژاپنی یوساکو میازاوا (Yusaku Maezawa) اولین توریست سفرهای فضایی شرکت اسپیس ایکس قرار است به همراه گروهی از هنرمندان در اطراف کره ماه به سفر بپردازد. اسپیس ایکس زمان انجام این سفر را سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است.

ماهواره‌بر و پرتاب | فضانوردی و سرنشین‌دار |