داون‌لینک، یک بازی فضایی جدید بر اساس ماموریت‌های واقعی

0 633

جدیدترین بازی شرکت اکستروناتل‌اینترپرایزیز(Xtronatel Enterprises) بازیکنان را به سفر در منظومه شمسی می‌برد و آن‌ها به عنوان یکی از سازمان‌های فضایی بین‌المللی ماموریت‌های علمی در منظومه شمسی انجام می‌دهند. این بازی رومیزی (board game) که داون‌لینک(Downlink) نام دارد، بازیکنان را به ساخت ماهواره‌بر، فضاپیما، ابزار علمی تشویق می‌کند و همانند ماموریت‌های فضایی واقعی، هر انتخابی که بازیکن انجام می‌دهد، دارای محدودیت‌های مالی و اجرایی است.
جمع‌آوری هزینه‌های انتشار این بازی از طریق وب‌سایت کیک‌استارتر از ۱۳ نوامبر تا ۱۵ دسامبر اجرا شد. هدف شرکت سازنده بازی کسب درآمدی در حدود 15 هزار دلار بود.
درباره بازی
دانته لورتا (Dante Lauretta) سازنده بازی داون‌لینک محقق ارشد مأموریت اسریس‌رکس OSIRIS-REx است. اسریس‌رکس مأموریت برنامه‌ریزی شدهٔ ناسا برای بررسیِ سیارک بن‌نو و بازگرداندن نمونه از آن است. اسریس‌رکس بخشی از ماموریت افق‌های نو ناسا است.
به گفته لورتا، این بازی دقیقا منطبق بر برنامه‌ فضایی افق‌های نو ناسا مدل‌سازی شده. او می‌گوید: «در این بازی شما نمی‌توانید به هرکجای منظومه شمسی که می‌خواهید سفر کنید، بلکه باید بر اساس اولویت‌های تعیین شده ده ساله به اکتشاف در فضا بپردازید.»
تنظیم قوانین این بازی بر عهده مایکل لیون(Michael Lyon) است. لورتا هم بخش علمی و فنی بازی را هدایت می‌کند.

این بازی شما را به دوران مدرن اکتشافات فضایی می‌برد. شش سازمان فضایی جهان شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن، چین، هند و روسیه رهبری جهان را برای پرتاب فضاپیما بسوی سیارات منظومه‌شمسی بر عهده دارند. با اعتقاد بر اینکه داشتن روحیه همکاری تیمی عامل اصلی موفقیت است، هر بازیکنی که تلاش بیشتری برای اکتشاف انجام دهد امتیاز بیشتری کسب کرده و شانس برنده شدنش افزایش می‌یابد.
در داون‌لینک، بازیکنان رهبری یک سازمان فضایی برای توسعه مأموریت‌های اکتشافات سیاره‌ای را بر عهده دارند. منابع آن‌ها محدود است و بازیکنان باید تصمیم بگیرند کجا بهترین مکان برای اکتشاف و کسب بیشترین امتیاز است. شیوه ساخت فضاپیما و موشک واقعی، و این بازی بر اساس قوانین فیزیک استوار ساخته شده.
قسمت‌های آغازین بازی به شدت روی تدارکات متمرکز است، که در آن بازیکنان می‌توانند با رقابت یا همکاری موشک‌ها و فضاپیماهای مورد نیاز خود را در فضا بدست آورند. با پیشرفت ماموریت، بازیکنان نیز فرصتی برای کاوش در دنیا خواهند داشت؛ به عنوان مثال می‌توانند توسط ابزارهایی که در زمین‌شناسی کاربرد دارد در جستجوی اقیانوسی زیرسطحی در یک قمر منجمد باشند. 
اکسترونات: بازی اکتشاف در منظومه شمسی(The Game of Solar System Exploration) و بازی صورفلکی: رصد و آسمان شب(The Game of Stargazing and The Night Sky) دیگر بازی‌های ساخته شده توسط شرکت اکستروناتل‌اینترپرایزیز هستند. درحالی که اکسترونات روی پرتاب‌های فضایی متمرکز شده بود، داون‌لینک به دنبال کارهای بزرگی است که در آن بازیکن با کنترل فضاپیما و ابزارهای علمی در پی دستیابی به یکی از سه هدف (شامل سیارات، اقمار یا سیارات کوتوله) است.

منبع space.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12679
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها