وعده‌های جدید جهرمی؛ وزارت ارتباطات در سال ۹۸ به دنبال چیست؟

0 451

محمدجواد آذری جهرمی در یک رشته توییت از برنامه‌های خود برای سال آینده خبر داده و آنها را به هفت بخش تقسیم کرده است؛ مواردی چون اشتغال زایی، گزارش به مردم، دسترسی همگانی، شفاف سازی، پیشرفت صنعت فضایی، محتوای سالم فضای اینترنت و جوان‌گرایی از جمله مسائلی بوده که جهرمی در برنامه سال آینده خود به آنها اشاره کرده است.
جهرمی رشد دسترسی همگانی در سال ۹۷ را خوب قلمداد کرده و دستیابی صد در صدی روستاهای کشور به اینترنت نسل چهارم را امری موفق آمیز خوانده است. وزیر ارتباطات این موضوع را دلیل مهاجرت معکوس میخواند و معتقد است بسیاری از مردم دوباره به روستاها بازگشتند.
پیشرفت صنعت فضایی و پرتاب ماهواره‌ها از جمله دیگر فعالیت‌های وزارت ارتباطات در سال ۹۸ خواهد بود.


وزیر ارتباطات کشورمان در انتهای این لیست به موضوع جوان گرایی اشاره کرده و آن را مسیری برای یک آينده روشن متصور شده است. به گفته جهرمی جوان‌گرایی⁩ به کشور، انگیزه و شجاعت تزریق می‌کند. او با اشاره به انتصاب بیش از ۳۰۰ مدیر جوان وافزایش ۳۰٪ مدیریت بانوان در وزارت ارتباطات، این موارد را کافی نمی‌داند و وعده داده که این آمار در سال آینده بسیار بیشتر شود: «کلید راهگشای اقتصاد در دستان کسب‌وکارهای نوپاست. به یاری خدا سال بعد، سال موفقیت آن‌ها خواهد بود.»
به احتمال زیاد و با توجه به مصاحبه‌های دیگر مقامات مسئول در وزارت ارتباطات، ورود به حوزه نسل پنجم اینترنت همراه و آماده‌سازی زیرساخت‌های این بستر نیز یکی دیگر از هدف‌های این وزارت در سال جدید خواهد بود. ساماندهی دیتای ثابت به ویژه اینترنت ثابت نیز از دیگر موضوعاتی است که «حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات به آنها در مصاحبه‌های اخیر رسانه‌ای خود اشاره کرده است. شما چه نظری دارید و فکر می‌کنید وزارت ارتباطات در سال آینده باید روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز کند؟

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12675
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها