قدمی دیگر برای منظومه ماهواره‌ای نظامی آمریکا

0 616

ماهواره‌ مخابراتی نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) توسط اتحادیه پرتاب‌ (ULA) به فضا پرتاب شد. این پرتاب روز شنبه ۱۶ مارس ( ۲۵ اسفند) ساعت ۲:۲۶ بامداد به وقت تهران در پایگاه فضایی کیپ‌کاناورال انجام شد. ماهواره‌بر این پرتاب دلتا-۴ (Delta-IV) بود که متعلق به اتحادیه پرتاب ماهواره‌ای آمریکا است.
در سال ۲۰۰۱ مزایده‌ای برای ساخت ماهواره‌های یک منظومه ماهواره‌ای مخابراتی به منظور تامین ارتباطات نیرو‌های استراتژیک نیروی هوایی آمریکا از جمله پهپاد‌ها در سراسر جهان با شبکه اطلاعات دفاعی ارتش آمریکا (DISN) برگزار شد که طی آن شرکت بوئینگ برنده شد و قرار شد بوئینگ ۱۰ ماهواره‌ برای این منظومه که ست‌کام (Wideband Global Satcom) نام‌گذاری شده بود بسازد. بودجه ساخت پنج ماهواره اول این منظومه ۱.۴ میلیارد دلار اعلام شده است.
WGS-10 که دهمین ماهواره این منظومه است قرار بود آخرین نمونه باشد اما در سال ۲۰۱۸ کنگره آمریکا بودجه‌ای ۶۰۰ میلیون دلاری برای ساخت و پرتاب شماره‌های ۱۱ و ۱۲ را تصویب کرد. البته هنوز زمان دقیق ساخت و پرتاب این دو ماهواره‌ مشخص نشده است.
ماهواره WGS-10 قرار است در مدار ژئو قرار بگیرد و طول عمر آن ۱۴ سال برنامه ریزی شده است. این ماهواره با ۵۹۸۷ کیلوگرم وزن از ۸ ترانسپاندر باند ایکس (X-Band) و ۱۰ ترانسپاندر باند کا (KA-Band) برای انجام وظایف خود استفاده می‌کند.

 
منبع spacelaunchschedule
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12634
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها