1397/12/22

تبریک دیمیتری راگوزین به ایلان ماسک

دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) و ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس این روزها در حال تبریک گفتن و تعریف و تمجید از هم در توییتر هستند. به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دیمیتری راگوزین رئیس آژانس فضایی روسیه در حساب کاربری توئیتر خود آزمایش و رفت‌وبرگشت...
تبریک دیمیتری راگوزین به ایلان ماسک

دیمیتری راگوزین رئیس آژانس فضایی روسیه در حساب کاربری توئیتر خود آزمایش و رفت‌وبرگشت موفق کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل اسپیس‌ایکس تبریک گفت.
این در حالی است که اوایل این هفته هم ایلان ماسک، روسیه را برای مهندسی عالی موشک و ساخت بهترین موتوری که اکنون در حال پرواز است (موتور سوخت مایع RD-180) ستایش کرد.
این موتور برای تأمین نیروی مرحله اول موشک "اطلس V" متعلق به آمریکا استفاده‌شده است.
ماسک همچنین گفت که اگر یک نسخه قابل‌استفاده مجدد از موشک "آنگارا"(Angara) ساخته شود عالی خواهد شد.
این کپسول فضایی هفته گذشته اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داد و با یک فرود ایمن در اقیانوس اطلس در نزدیکی فلوریدا به زمین بازگشت.
راگوزین به ایلان ماسک و جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، رئیس ناسا این‌گونه در توئیتر تبریک گفته است: «همکاران عزیز… من از طرف روسکاسموس اولین آزمایش موفقیت‌آمیز یک فضاپیمای جدید را به شما تبریک می‌گویم.»
ایلان ماسک هم در جواب راگوزین نوشت: «از طرف اسپیس‌ایکس سپاسگزاریم! ما همیشه فناوری موشکی و فضاپیماهای شما را تحسین کرده‌ایم.»
راگوزین معتقد است که ساخت سیستم‌های حمل‌ونقل قابل‌جایگزینی که بتواند محموله‌ها و فضانوردان را حمل کند ایمنی و ثبات همکاری تیم‌های بین‌المللی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را تضمین می‌کند.
توییت ماسک درواقع پاسخ به یک مقاله منتشرشده در مورد واکنش روسیه به پرواز آزمایشی موفق کپسول دراگون و اتصال آن به ISS بود.
این مأموریت بدون سرنشین اولین پرواز یک فضاپیمای آمریکایی از زمان اتمام "برنامه شاتل فضایی" در سال ۲۰۱۱ به ایستگاه فضایی بود.
از آن زمان تاکنون فضانوردان آمریکایی با فضاپیمای سایوز از پایگاه بایکونور در قزاقستان به فضا فرستاده‌شده‌اند. کپسول دراگون تحت هدایت اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا توسط اسپیس‌ایکس برای استقلال آمریکا درزمینه ارسال فضانوردان به فضا ساخته‌شده است.
خانواده موشک‌های "آنگارا" برای حمل ۳.۸ تا ۲۴.۵ تن بار به مدار پایین زمین طراحی‌شده است. این موشک نخستین موشکی بود که توسط مرکز تحقیقات و تولید فضایی خرونیچف (Khrunichev) در مسکو ساخته شد.
راگوزین در اوت سال گذشته گفت که سومین پرتاب موشک آنگارا برای وزارت دفاع روسیه در سال جاری انجام خواهد شد.

ماهواره‌بر و پرتاب | دیپلماسی فضایی |