1397/12/25

عکس روز ناسا از مادر تلسکوپ فضایی هابل

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین درحرکت است. از سال ۱۹۹۹ تاکنون، سازمان فضایی آمریکا (NASA) میلیون‌ها عکس از سطح زمین گرفته است. این بار عکس روز ناسا به تصویری از...
عکس روز ناسا از مادر تلسکوپ فضایی هابل

این بار عکس روز ناسا به تصویری از نانسی گریس رومن (Nancy Grace Roman)، نخستین ستاره‌شناس بزرگ ناسا اختصاص یافت. این تصویر به رصدخانه خورشیدی در واشنگتن تعلق دارد که در آن گریس رومن مشغول تست و پژوهش است.
گفتنی است، نانسی گریس رومن، نخستین مدیر زن در ناسا و صاحب لقب «مادر تلسکوپ فضایی هابل» بود. او در سال ۱۹۴۹، مدرک دکتری ستاره‌شناسی خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و در سال ۱۹۵۹ به سمت ریاست ستاره‌شناسی در اداره علوم فضایی ناسا رسید و این سمت را به مدت ۲۰ سال حفظ کرد. رومن در سال ۱۹۷۹ بازنشسته شد.

تاریخ و فرهنگ فضایی جهان | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |