ترامپ به درخواست برای دریافت بودجه دیوار مرزی و نیروی فضایی ادامه می‌دهد

0 490

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ (Donald Trump) قصد دارد در بودجه درخواستی خود به کنگره برای سال ۲۰۲۰ همچنان برای دریافت بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک و تشکیل نیروی فضایی در ارتش آمریکا درخواست دهد.
چند روز دیگر طرح بودجه درخواستی کاخ سفید از کنگره آمریکا برای سال ۲۰۲۰ انتشار پیدا خواهد کرد. این در حالی است که ترامپ برای نخستین بار در این بودجه درخواستی قصد دارد به سقف‌های بودجه‌ای سفت‌وسخت اعمال‌شده برای بودجه که چند سال پیش وضع شدند، پایبند بماند درحالی‌که قانون‌گذاران آمریکایی عمدتاً در توافق‌هایی که با دولت بر سر بودجه داشته‌اند از رعایت این سقف‌ها خودداری کرده‌اند و اقدام ترامپ احتمالاً باعث بروز یک رویارویی در کنگره خواهد شد.
مقام دولت آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا در طرح بودجه درخواستی‌اش به دنبال ایجاد تعادل در بودجه طی ۱۵ سال است.»
به گفته این مقام که نامش را فاش نکرد، ترامپ در این طرح بودجه درخواستی قصد دارد تقاضای بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری برای بودجه نظامی و افزایش بودجه ارتش را داشته باشد درحالی‌که بودجه احتیاطی غیرنظامی را کاهش داده و آن را به میزان ۵ درصد کمتر از سقف تعیین‌شده قرار دهد.
معمولاً بودجه‌های درخواستی دولت آمریکا به‌عنوان طرح‌هایی برای معرفی اولویت‌های کاخ سفید قلمداد می‌شوند اما این بودجه‌های درخواستی در کنگره آمریکا موردبررسی قرارگرفته و معمولاً قانون‌گذاران کنگره لایحه‌های مربوط به تخصیص بودجه را تهیه می‌کنند که با استفاده از آن بودجه دولت تأمین می‌شود البته درصورتی‌که این لوایح با امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل شوند.
بودجه درخواستی ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰ قرار است شامل درخواست افزایش بودجه برای برخی از سازمان‌ها بوده و در کنار آن بودجه تعدادی از سازمان‌های دیگر را کاهش دهد تا اولویت‌هایش را نشان دهد. به‌عنوان‌مثال دولت ترامپ به دنبال کاهش بودجه آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا است.
مقام مذکور گفت: «مدت زیادی است که کنگره درخواست‌های کاهش بودجه از سوی رئیس‌جمهور را نادیده گرفته است.»
وی افزود: «معمولاً بودجه فدرال دربردارنده برخی هزینه‌های اسراف‌کارانه است و دولت ترامپ متعهد به ایجاد تعادل در بودجه شده است.»
کاهش‌های بودجه درخواست شده از سوی کاخ سفید قرار است شامل بودجه‌های احتیاطی و همچنین برخی برنامه‌های اجباری حمایت اجتماعی شوند. بسیاری از جمهوری‌خواهان اغلب از کاهش‌های بودجه از سوی دولت حمایت می‌کنند اما پیش‌تر کنگره در تصویب لوایحی که به دنبال کاهش جدی هزینه‌های برنامه‌های حمایت اجتماعی مورداستفاده بسیاری از آمریکایی‌ها بوده، به مشکل برخورده است.
رئیس‌جمهور آمریکا با پیشنهاد دادن بودجه‌های کاملاً در چارچوب سقف‌های پیشنهادی برای بودجه، احتمالاً با کنگره اختلاف پیدا خواهد کرد. در سال‌های گذشته معمولاً قانون‌گذاران هر دو حزب آمریکا پذیرفته‌اند تا برای تأمین بودجه دولت بر سر افزایش سقف‌های بودجه‌ای توافق کنند. بااین‌حال ترامپ با چنین توافق‌هایی مخالف بوده است. او در خصوص آخرین مورد از این توافق‌ها که در سال ۲۰۱۷ برای جلوگیری از تعطیلی دولت به‌دست آمد، تهدید به وتو کرده بود.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12593
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها