ایستگاه فضایی چین به زودی در مدار زمین قرار می‌گیرد

0 665

ایستگاه فضایی چین که قرار بود در سال ۲۰۲۲ در مدار قرار بگیرد، حالا زودتر از موعد آماده‌شده و طبق اطلاعات موجود، تا پایان سال جاری میلادی با استفاده از یک ماهواره‌بر تجاری ارزان‌تر از نمونه‌های مورداستفاده اسپیس ایکس (SpaceX)، به فضا خواهد رفت.
دفتر مهندسی فضایی این کشور (CMSEO) اعلام کرده ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین (CSS) در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ از پایگاه پرتاب ونچانگ به فضا خواهد رفت.
آکادمی فناوری‌های پرتابی چین (CALVT) نیز چند روز پیش از آزمایش ماهواره‌بر سنگین Long March-5B تا پایان سال جاری خبر داده بود که این موضوع احتمال پرتاب CSS را تقویت می‌کند. این ماهواره‌بر که از خانواده ماهواره‌برهای دراگون  است، با کد SD-1 یا اسمارت دراگون (اژدهای هوشمند) شناخته‌شده و چینی‌ها آن را برای ورود به عرصه رقابت سفرهای فضایی تجاری، که طبق پیش‌بینی‌ها در سال‌های آتی صنعت پرسودی خواهد بود، توسعه داده‌اند.
شایان‌ذکر است که آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 چین که از سال ۲۰۱۶ در مدار قرار گرفته، تا پایان ۲۰۱۹ از مدار خارج می‌شود اما بازه زمانی مأموریت ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ ساله خواهد بود.
ایستگاه فضایی موردبحث هرچند از ایستگاه فضایی بین‌المللی کنونی کوچک‌تر است، اما فضای کافی برای استقرار سه فضانورد به‌صورت همزمان را داشته و از یک کابین اصلی به نام تیانه (Tianhe-1) و دو ماژول آزمایشگاهی تشکیل‌شده است.
لازم به ذکر است که چینی‌ها دسترسی به ایستگاه فضایی خود را برای محققان و فضانوردان سایر کشورها نیز فراهم خواهند کرد و به گزارش شین‌هوا، این ایستگاه یک پلتفرم بین‌المللی برای همکاری‌های علمی و فناوری بوده و تجهیزات موجود در آن برای سایرین نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12583
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها