روسیه به آمریکا در نظامی کردن فضا پاسخ مناسب خواهد داد

0 834

سرلشکر والری گراسیموف (Valery Gerasimov)، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه (General Staff of the Armed Forces)، از دانشمندان نظامی خواست تا جستجو و معرفی ابزارهایی را برای مقابله با اقدامات نظامی احتمالی دشمن بالقوه چه در فضا و چه علیه سلاح‌های فضایی آغاز کنند.
گراسیموف افزود، اقدامات آمریکا شرایط لازم را برای نظامی کردن فضا به وجود می‌آورد و شکی نیست که به دنبال سلاح‌های فضاپایه است.
گراسیموف در اجلاس درباره توسعه استراتژی نظامی گفت: «دانشمندان نظامی باید تحقیقات خود را در مورد یافتن و معرفی روش‌های جدید استفاده از سلاح‌های پیشرفته و همچنین اشکال مختلف پدافند اقدامات نظامی احتمالی دشمن بالقوه در فضا و از فضا عملاً به نتیجه برسانند.»
وی تأکید کرد که استراتژی نظامی روسیه، تثبیت و بهبود اقدامات بازدارنده هسته‌ای و غیرهسته‌ای است. گراسیموف گفت: «هر متجاوز احتمالی باید بداند که هر نوع فشار بر روسیه و متحدانش باعث پشیمانی او خواهد شد. پاسخ ما زمان زیادی لازم نخواهد داشت. برای این منظور، سلاح‌های مدرن، ازجمله انواع سلاح‌های بنیادین جدید، آماده می‌شوند.»


گراسیموف یادآوری کرد که تولید انبوه انواع جدید سلاح‌ها برای تجهیز نیروهای مسلح آغاز می‌شود. وی خاطرنشان کرد که سلاح‌های جدیدی مانند سامانه‌های آوانگارد (Avangard)، سرمت (Sarmat)، پرسوت (Peresvet)، داگر (Dagger)، پوزوئیدن (Poseidon)  و یوروستنیک (urevestnik) کارایی بالایشان را نشان دادند.
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه تأکید کرد: «روسیه هیچ علاقه‌ای به نظامی کردن فضا ندارد اما ما باید برای دفاع از کشور چه در فضا و چه علیه سلاح‌های فضاپایه‌ای که امنیت روسیه را تهدید کند آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.»

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12560
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها