ارتش آمریکا پرتاب ماهواره‌هایش را به بخش خصوصی سپرد

0 656

نیروی هوایی آمریکا (USAirforce) به توافقاتی جداگانه با اسپیس ایکس (spacex) و شرکت ULA برای پرتاب ماهواره‌های امنیتی خود رسیده است. ارزش این قراردادها به ۷۳۹ میلیون دلار می‌رسد و در مقابل اسپیس ایکس و ULA چندین ماهواره امنیتی نیروی هوایی ایالات متحده را در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به فضا پرتاب خواهند کرد.
این قراردادها تحت عنوان برنامه‌ی بودجه بندی پرتاب‌های ارتش ایالات متحده بسته شدند که نیروی هوایی در سه‌شنبه گذشته (۲۰ بهمن) آن‌را اعلام کرد.
طبق این قراردادها قرار است ULA بودجه‌ای ۴۴۱.۷۶ میلیون دلاری برای پرتاب ماهواره‌های SBIRS GEO-5 و SBIRS GEO-6  به همراه یک برنامه‌ی محرمانه موسوم به سایلنت بارکر (silent barker) دریافت کند.
اسپیس ایکس هم ۲۹۷ میلیون دلار برای پرتاب ماهواره‌ AFSPC-44 و ماهواره‌های ان‌رول (Nrol) سری‌های ۸۵ و ۸۷ دریافت می‌کند.
ماهواره‌های ان‌رول ماهواره‌هایی جاسوسی و پروژه‌ی سایلنت بارکر ماموریتی محرمانه برای دفتر شناسایی ملی ایالات متحده هستند. ماهواره‌‌های SbrisGeo5-6 برای ایجاد یک سامانه هشدار سریع پرتاب موشک‌های بالستیک ساخته شده اند و AFSPC-44 یک ماهواره‌ مخابراتی مدار ژئو ارتش آمریکا است.
جان تامپسون (John Thompson) فرمانده مرکز فضایی و موشکی ارتش آمریکا (SMC) در این رابطه گفت:«رقابت این بودجه بندی پرتاب‌های ما بین شرکت‌های آمریکایی باعث ایجاد قابلیت‌های مقرون به صرفه فضایی و همچنین دسترسی مطمئن نیروی‌ هوایی آمریکا به فضا می‌شود. این برنامه فاز اول بودجه بندی جدید ما خواهد بود و رقابتی شدن برنامه‌های فضایی ارتش ایالات متحده ادامه خواهد داشت.»

 
منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12485
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها