ماه نورد رژیم صهیونیستی به همراه ماهواره مخابراتی اندونزیایی به فضا پرتاب شدند

0 1,308

ماه‌نورد شرکت خصوصی اسپیس‌آی‌ال (spaceIL) رژیم صهیونیستی به همراه یک ماهواره مخابراتی شرکت پاسیفیک ستلایت نوسانتارا (PSN) توسط حامل فضایی فالکن-۹ (falcon-9) به فضا پرتاب شدند.
شرکت اسپیس‌آی‌ال یکی از شرکت کنندگان جایزه-ایکس گوگل برای ساخت یک ماه‌نورد بود. در سال ۲۰۰۷ گوگل اعلام کرد برای  تیمی مستقل که بهترین ماهنوردی را بسازد که ۵۰۰ متر را در ماه طی کرده و عکس و فیلم با کیفیت به زمین ارسال کند یک جایزه ۳۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است. تا سال ۲۰۱۸ سی و دو تیم مختلف از جمله اسپیس‌آی‌ال در مسابقه شرکت کردند. اما هیچ کدام موفق نشدند به اهداف مورد نظر گوگل برای برنده شدن این جایزه برسند. اما اسپیس‌آی‌ال اعلام کرد که ماه‌نورد برشیت (beresheet) را که برای مسابقه طراحی کرده بود را به ماه خواهد فرستاد. 
برشیت یک ماه‌نورد ۶۰۰ کیلوگرمی است که مجهز به سامانه‌ای برای تولید نیروی محرکه است تا ماه‌نورد را از مدار زمین به ماه برساند. پس از آن سامانه حرکتی برشیت به کار خواهد افتاد که به ماه‌نورد کمک کند مسیر۵۰۰ متری را که توسط گوگل مشخص شده بود را طی کند. در اواخر سال ۲۰۱۷ پس از کنسل شدن جایزه گوگل اسپیس‌آی‌ال اعلام کرد به دنبال جذب سرمایه گذاری معادل ۲۰ میلیون دلار از طرف دولت رژیم صهیونیستی است و در غیر این صورت مجبور به لغو پروژه خواهدشد.  با جذب ۱۶.۴ میلیون دلار سرمایه از طرف سرمایه‌دار آمریکایی شلدون ادلسون (Sheldon Adelson) و همچنین ۷.۵ میلیون دلار از طرف آژانس فضایی رژیم صهیونیستی پروژه ادامه یافت. در اواسط سال ۲۰۱۸ اسپیس‌آی‌ال اعلام کرد برشیت به همراه یک ماهواره مخابراتی اندونزیایی به فضا خواهد رفت و در فوریه سال ۲۰۱۹ بر روی سطح ماه فرود خواهد آمد.

لازم به ذکر است که برشیت اولین ماه‌نورد خصوصی تاریخ است و در صورت موفقیت آن رژیم صهیونیستی تبدیل به چهارمین کشوری خواهد شد که موفق به فرود بر روی سطح ماه شده.
دیگر محموله این پرتاب ماهواره مخابراتی پی‌اس‌ان-۶ (PSN-VI) بود. این ماهواره توسط شرکت اسپیس سیستمز لورال (space systems loral) مستقر در کالیفرنیا به سفارش شرکت اندونزیایی پاسیفیک ستلایت نوسانتارا ساخته شده است. این ماهواره مخابراتی ۴۷۳۵ کیلوگرم وزن دارد و تامین انرژی آن توسط دو پانل خورشیدی انجام خواهد شد. قرار است این ماهواره در مدار ژئو قرار بگیرد و عمر مفید آن  ۱۵ سال در نظر گرفته شده‌ است. از تجهیزات آن می‌توان به ۲۶ ترانسپاندر c-band high throughtput ٬ ۱۲ ترانسپاندر c-band extended و ۱۸ ترانسپاندر KU-band اشاره کرد.


علاوه بر دو محموله بالا یک محموله کوچک دیگر هم در این پرتاب حضور خواهد داشت. ماهواره میکروست اس-۵ (S-5) یک ماهواره نظامی-تحقیقاتی متعلق به نیروی هوایی آمریکا (US airforce) است که قرار است با ۶۰ کیلوگرم وزن در مدار ژئو قرار گرفته و برای آزمایشات ارتش آمریکا استفاده شود.
این پرتاب در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) ساعت 20:45 به وقت محلی (5:15 به وقت تهران) توسط حامل‌ فضایی فالکون-۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) در مرکز فضایی کیپ کارناوال واقع در فلوریدا انجام شد.

 
منبع space sky rocket
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12477
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
5 سال قبل

با سلام برای من جای تعجب است که با آن که می دانید و حتی در کتن خبر هم آمده که نزدیک به سه چهارم هزینه این این مهنورد توسط یک سرمایه دار تامین شده باز در تیتر خبر امده است: ماه نورد رژیم صهیونیستی. این مهنورد توسط یک یهودی سرمایه دار تامین شده و تنها بخشی از پول را آنها داده اند. لااقل بنویسید با مشارکت …