ترامپ دستورالعمل چهارم در خصوص نیروی فضایی آمریکا را امضا کرد

0 495

بعد از هفته‌ها گمانه‌زنی روز گذشته دونالد ترامپ (Donald Trump) بالاخره دستورالعمل چهارم سیاست فضایی آمریکا را در جریان مراسمی در کاخ سفید به امضا رساند؛ سندی که نشان می‌دهد چطور دولت وی می‌خواهد نیروی فضایی آمریکا را راه‌اندازی کند.
مایک پنس (Mike Pence)، معاون ترامپ در سخنرانی ماه اوت خود در رابطه با نیروی فضایی آمریکا گفته بود: «درست مانند گذشته ایالات‌متحده آمریکا با تهدیداتی نوظهور در میدان‌های نبرد تازه روبرو شده. حالا وقت آن شده تا نیروی فضایی آمریکا کارش را شروع کند.»
به دنبال امضای این طرح، پنتاگون موظف می‌شود که شاخه ششم از نیروهای نظامی خود را در زیرگروه نیروی هوایی ایجاد کند و سپس مدیری را در سمت معاون وزیر دفاع در حوزه امور فضایی به استخدام در بیاورد و در ادامه دست‌به‌کار ساخت یا خرید فنّاوری ماهواره‌ای لازم برای شرکت در مأموریت های جنگی تازه‌ای شود که بر عهده نیروی فضایی آمریکا قرار خواهند داشت.
حکم چهارم امضاشده توسط ترامپ با طرح اولیه‌ای که او چند ماه پیش ارائه کرده بود و به‌موجب آن نیروی فضایی به‌صورت مستقل از نیروی هوایی عمل می‌کرد فرق دارد.
باید اشاره‌کنیم که دولت ترامپ برای ایجاد این شاخه نظامی جدید احتمالاً موفق به جلب موافقت کنگره و خصوصاً مجلس نمایندگان این کشور که تحت کنترل کنگره آن است نخواهد شد. درواقع این مجلس باید با تأیید طرح نهایی ترامپ بودجه لازم را به آن تخصیص دهد.
مقدار دقیق این بودجه نیز هنوز مشخص نشده؛ پیش‌تر پاتریک شنهن (Patrick M. Shanahan)، قائم‌مقام وزیر دفاع آمریکا، این بودجه را ۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود درحالی‌که طبق برآورد نیروی هوایی آمریکا دست‌کم به ۱۳میلیارد دلار برای آغاز به‌کار این شاخه نظامی نیاز است.
سال گذشته همین موقع بود که ترامپ پیشنهاد ایجاد نیروی فضایی آمریکا را مطرح کرد در صحبت‌هایش چنین گفت: «بر اساس استراتژی ملی جدید، فضا هم مثل زمین، دریا و هوا یک منطقه نظامی است، بنابراین همان‌طور که از نیروی دریایی و هوایی برخورداریم، باید نیروی فضایی هم داشته باشیم.»

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12470
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها