آمریکا از نیوزلند ماهواره به فضا می فرستد

0 644

بزرگ‌ترین شرکت دولتی فعال در حوزه هوافضا در نیوزیلند به‌زودی یک ماهواره نظامی متعلق به وزارت دفاع آمریکا  را در اواخر ماه فوریه به فضا می‌فرستد.
راکت لب (Rocket Lab) شرکت هوافضای نیوزیلندی-آمریکایی دارای پایگاه فضایی در نیوزیلند اعلام کرد این شرکت در ماه آتی یک ماهواره نظامی را که بازوی تحقیقات نظامی برای وزارت دفاع آمریکاست، به فضا خواهد فرستاد. پایگاه فضایی این شرکت در جزیره ماهیا در شمال نیوزیلند قرار دارد و اعلام کرده است که اولین پروژه فضایی خود در سال ۲۰۱۹ را برای پنتاگون انجام خواهد داد.
این شرکت قرار است ماهواره‌بر ۱۷ متری الکترون را برای قرار دادن ماهواره ۱۵۰کیلوگرمی نظامی در مدار زمین در اواخر ماه جاری میلادی به فضا پرتاب کند. نیوزیلند در سال های اخیر در حوزه هوافضا فعالیت خود را گسترش داده است.
شرکت فضایی راکت لب در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز با همکاری آژانس فضایی آمریکا (NASA) موفق به پرتاب یک ماهواره‌بر حاوی ۱۳ ماهواره کوچک اطلاعاتی به فضا شد.
راکت لب که در سال ۲۰۱۳ باهدف ساخت ماهواره‌‌برهای سبک و ساده راه‌اندازی شده است در سال‌های گذشته پرتاب ماهواره‌برهای الکترون مختلف به فضا را تجربه کرده است. این شرکت درصدد است تا با پرتاب ماهواره‌بر دیگری در سال جدید میلادی ارتباطات رادیویی برای نیروهای نظامی آمریکا را تقویت کند. استفاده از این امکانات رادیویی در حوزه‌های تجاری نیز از دیگر اهداف پرتاب جدید اعلام‌شده است.

منبع خبرگزاری مشرق
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12468
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها