استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در نرم‌افزارهای نقشه‌کشی

0 524

شرکت پلکسکیپ (Plexscape) که توسعه‌دهنده یکی از ابزارهای معروف نرم‌افزار نقشه‌کشی اتوکد (AutoCAD) با نام پلکس.ارث (Plex.Earth) برای پروژه‌های معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) می‌باشد با استارت‌آپ آمریکایی برد.آی (Bird.i) یک پروژه مشترک برای وارد کردن تصاویر ماهواره‌ای به پلتفرم اتوکد آغاز کرده است. شرکت برد.آی با ترکیب تصاویر ماهواره‌ای به‌روز و فناوری هوش مصنوعی، تحلیل‌هایی ارزشمند را در اختیار فعالان صنعت فضایی قرار می‌دهد. این دو شرکت قصد دارند با همکاری یکدیگر دسترسی به داده‌های مکانی ماهواره‌ای را برای پروژه‌های AEC فراهم آورند و روش طراحی پروژه‌ها را به صورتی قابل توجه تغییر دهند.

به طور معمول، استفاد از تصاویر ماهواره‌ای تجاری تنها از طریق روندهایی با هزینه بالا، زمان‌بر و نسبتا غیر کارامد امکان‌پذیر است. ضمن اینکه پردازش و تحلیل این تصاویر نیازمند سطح مشخصی از تخصص می‌باشد. این روند به ویژه در کسب و کارهای کوچک و متوسط مهندسی یک چالش مهم به حساب می‌آید که در موارد منجر به خطای طراحی، تاخیر در تکمیل فرایند طراحی و نهایتا هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده می‌گردد. علاوه بر این، تصاویر رایگان ماهواره‌ای معمولا به اندازه کافی دقیق نبوده و به‌روز نیستند. مشکل دیگر این است که معمولا دسترسی‌های اختصاص‌داده‌شده به کاربر در هنگام استفاده از تصاویر رایگان ماهواره‌ای بسیار محدود می‌باشد.

پلکسکیپ و برد.آی از طریق همکاری راهبردی خود سعی دارند کسب و کارهایی با هر اندازه در بخش‌های مختلف همچون ساخت و ساز، نفت و گاز، معدنکاری و نظارت بر محیط زیست را قادر سازند که تصاویر ماهواره‌ای را بلافاصله در صورت نیاز در اتوکد و دیگر نرم‌افزارهای نقشه‌کشی در اختیار داشته باشند. بدین ترتیب صاحبان این کسب و کارها خواهند توانست تصمیمات مرتبط با طراحی را در زمان مناسب و با اطلاعات کافی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به‌روز و با کیفیت اتخاذ کنند.

لامبروس کالیاکاتسوس (Lambros Kaliakatsos) مدیر و موسس پلکسکیپ با اشاره به «کاهش فاصله بین طراحی و واقعیت» به عنوان ماموریت و هدف اصلی این شرکت، ابراز امیدواری کرد که ماحصل این همکاری، پروژه‌های AEC را وارد سطح جدیدی بکند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12455
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها