جلوگیری از وقوع نسل‌کشی با داده‌های ماهواره‌ای

0 421

بدترین انواع نقض حقوق بشر ازجمله نسل‌کشی‌ها معمولا جاهایی رخ می‌دهند که دورافتاده و خارج از دید هستند. فناوری فضایی و تصاویر ماهواره‌ای امکان پایش و جلوگیری از وقوع چنین جنایاتی را فراهم می‌کند. پژوهشگران در آزمایشگاه امنیت انسانی و هوش جغرافیایی (Human Security and Geospatial Intelligence Lab) در موسسه علوم جغرافیایی (Spatial Sciences Institute) وابسته به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (University of Southern California)، الگوریتم‌هایی برای تشخیص موارد مشکوک به نقض حقوق بشر، مانند به آتش کشیده شدن دهکده‌ها، طراحی کرده‌اند.

این پژوهشگران با سازمان دیدبان حقوق بشر (Human Rights Watch) و سازمان مردم نهاد آمریکایی پزشکان برای حقوق بشر (Physicians for Human Rights)  برای پایش وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار همکاری دارند. سقف خانه‌ها در آن منطقه از گیاهان خشک‌شده که پرتوهای فروسرخ را منعکس می‌کنند ساخته می‌شود. اگر خانه‌ها تخریب یا سوزانده شود مقدار بازتاب پرتوهای فروسرخ کاهش می‌یابد. پژوهشگران با پایش میزان بازتاب فروسرخ در تصاویر ماهواره‌ای حمله به دهکده‌ها را پایش می‌کنند.

پژوهشگران می‌خواهند سامانه‌ای برای هشدار زودهنگام درباره وقوع نقض حقوق بشر و نسل‌کشی با تصاویر روزانه ماهواره‌ای طراحی کنند و در دسترس عموم قرار دهند که با تشخیص شواهد اولیه از وقوع چنین جنایاتی جلوگیری کنند.


منبع phys.org
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12431
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها