سفره غذایی ویژه فضانورد امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 636

فضانورد اماراتی در زمان پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی از رژیم غذایی استاندارد فضانوردان روسیه استفاده خواهد کرد، اما به سفارش ویژه او خوراک اضافی از غذای عربی نیز تهیه خواهد شد.

سلطان النیادی (Soltan Neyadi) و هزا المنصوری (Hazza al-Mansouri) دو شهروند امارات از سپتامبر۲۰۱۸، برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی آموزش می‌بینند. در ابتدا، پرواز فضانورد اماراتی برای آوریل۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شد، اما پس از حادثه پرواز ناموفق سایوز ام.اس در اکتبر۲۰۱۸، این سفر به تعویق افتاد.
به گفته پاول ولاسف (Pavel Vlasov) رئیس مرکز آموزش فضانوردان روسیه، پرواز نخستین شهروند امارات احتمالاً در پایان سال۲۰۱۹ به مدت هشت روز صورت می‌گیرد. مبلغی که امارات برای این پرواز پرداخته افشا نشده است اما روسکاسموس (Roscosmos) از کیهان گردهای قبلی برای پرواز مشابه بیش از ۵۰میلیون دلار درخواست کرده بود.
ولاسف می‌گوید، در طول اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانورد امارات رژیم غذایی استاندارد روسیه را استفاده خواهد کرد. البته طبق معمول هرکدام از فضانوردان می‌توانند یک یا چند غذای اضافی به سلیقه خود انتخاب کنند. این قانون شامل حال فضانورد اماراتی نیز می‌شود و او هم می‌تواند غذاهای محلی خود را برای این سفر انتخاب کنند.
به گفته وی دو نامزد امارات، چند غذای عربی را انتخاب کرده‌اند. از پنج پیشنهاد آن‌ها سه غذا به اسامی سالن (گوشت گوسفند با سبزیجات)، هوموس و ماتروب (برنج، لوبیا با مرغ یا ماهی) انتخاب‌شده است.
مواد اولیه برای تهیه جیره‌های اضافی به شرکتی که دارای مجوز برای تولید محصولات فضایی است تحویل خواهد شد تا طبق روال معمول تهیه غذاهای فضایی، بعد از پخت در ظروف مخصوص بسته‌بندی گردد. البته قبل از ارسال به فضا باید توسط فضانوردان اماراتی آزمایش شود تا کاملاً موردپسند آن‌ها باشد. این شرکت از توضیح درباره شیوه تهیه و پخت غذا خودداری کرد.
گرچه هنوز زمان زیادی تا پرواز فضانورد امارات وجود دارد، اما جیره‌های اضافی غذاهای منتخب فضانوردان امارات باید به‌منظور بررسی و آزمایش عمر مفید آن‌ها در آینده نزدیک تولید شوند.
منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12349
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها