گزارش راگوزین به پوتین در خصوص ساخت موشک های جدید

0 441

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، در جلسه‌ای با دمیتری راگوزین (Dimitry Rogozin)، رئیس سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) شرایط صنعت موشکی-فضایی روسیه را بررسی کردند.
به گفته راگوزین، یکی از دستاوردها در این حوزه کاهش هزینه‌های غیر تولیدی به میزان ۱۵درصد و افزایش درامدها به دلیل پروژه‌های جدید بوده است.  وی اظهار داشت: «درامد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ از ۳۰۴ تا ۳۸۷ میلیارد روبل افزایش داشته است. برای اولین بار سود خالصی به‌دست آمد که بر اساس برنامه‌ریزی در سال ۲۰۱۹، این سود ۴ برابر خواهد شد. همچنین بازدهی کار افزایش پیداکرده است.»
بر اساس گفته‌های دمیتری راگوزین، روسکاسموس ساختارهای همگرا برای تولید ماهواره، موشک و ابزارسازی ایجاد خواهد کرد. در سال ۲۰۲۲ قرار است اولین تست‌های موشک برد متوسط سایوز-۵ (Soyuz) انجام شود که ساخت آن در سال ۲۰۱۹ خواهد بود. علاوه بر آن، شکل کلی موشک فوق سنگین جدید انتخاب‌شده است و برنامه زمان‌بندی کلی ساخت آن امضاءشده است.
راگوزین اضافه کرد: «امسال حضور خود را در بازار خدمات پرتابی سنگین احیاء خواهیم کرد. تست‌های ماهواره‌بر سنگین آنگارا-آ ۵ مجدداً آغاز خواهد شد و ۶ ماهواره‌بر پروتون را از بایکونور پرتاب خواهیم کرد.»
به گفته وی، در سال ۲۰۱۹، روسکاسموس ۴۵ پرتاب خواهد داشت که این میزان ۲ برابر سال گذشته خواهد بود.

منبع news.ru
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12348
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها