آزمایش چترنجات ناو کیهانی فدراتسیا برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است

0 327

سیروس برزو: منبعی آگاه در صنعت موشکی و فضایی روسیه به خبرگزاری روسی تاس گفت آزمایش چتر نجات ناو کیهانی فدراتسیا  (Federatsiya) توسط مهندسان انرگیا (Energia) در سال ۲۰۲۰ صورت خواهد گرفت. این سفینه که قرار است جانشین ناو کیهانی سایوز (Soyuz) شود با یک چتر نجات به زمین بازمی‌گردد.
مارک سیروف (Mark Serov)، معاون بخش سرنشین‌دار پرواز فضایی و مهندس برجسته انرگیا که خود دوره کامل فضانوردی را در مرکز آموزشی گاگارین گذرانده، درباره این آزمایش گفت به لحاظ کلی موادی که چتر نجات ناو کیهانی فدراتسیا از آن ساخته‌شده تفاوت چندانی با نمونه فعلی چتر سایوز ندارد اما مساحت آن با توجه به تفاوت وزنی دو ناو بیشتر خواهد بود. فدراتسیا حدود ۱۴تن خواهد بود. این سفینه باید تا سال ۲۰۲۱ آماده نخستین پرواز آزمایشی خود به‌صورت بدون سرنشین باشد. سال ۲۰۲۴ را به‌عنوان سال پرواز آزمایشی آن با سرنشین در نظر گرفته‌اند.
این ناو می‌تواند در حالت پرواز آزاد در مدار زمین ۳۰روز و در وضعیت پیوسته به ایستگاه فضایی بین‌المللی ۳۶۵روز فعالیت داشته باشد. ظرفیت این ناو ۴نفر است و می‌تواند همزمان با حمل ۴فضانورد، نیم تن بار را هم به مدار زمین ببرد. البته نمونه مداری آن در صورت بروز وضعیت اضطراری می‌تواند به قایق نجات ۶نفره تبدیل شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12341
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها