کپسول مخصوص برشته کردن دانه‌های قهوه به فضا پرتاب می‌شود

0 243

یک استارت آپ جدید قصد دارد در فضا دانه‌های قهوه را برشته کند.
برای این منظور آندرس کاوالینی (Anders Cavallini) و حارم الخفاجی (Harim al-Khafaji) تصمیم دارند ماهواره‌بری بسازند که کپسول مخصوص برشته کردن قهوه را همراه خود به فضا می‌برد.
طبق طرح اولیه این پروژه، ماهواره‌بری به فضا فرستاده می‌شود و یک کپسول را در ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری سطح زمین رها می‌کند. در مرحله بعد دانه‌های قهوه هنگام ورود دوباره کپسول به اتمسفر زمین برشته و درون یک تانک پرفشار شناور می‌شوند.
قرار است ماهواره‌بر این عملیات در ۲۰۲۰ به فضا ارسال شود. ۲ مؤسس استارت‌آپ اسپیس روستر  (Space Roaster) مطمئن هستند که می‌توانند بهترین قهوه برشته‌شده را تأمین کنند.
آن‌ها معتقدند در فرایند معمولی برشته کردن قهوه، بیشتر دانه‌های آن در تماس با ظرف داغ می‌سوزند. اما طرح اولیه آن‌ها قهوه را در گرانش صفر برشته می‌کند، بنابراین دانه‌های آن در کپسول شناور می‌شوند و به سطح داغ نمی‌چسبند و نمی‌سوزند. علاوه بر آن دانه‌های قهوه در فضا با حرارت بیشتری برشته می‌شوند. دمای خارج کپسول حدود ۳۶۰ درجه سانتی‌گراد است و دمای داخل آن نیز حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد کنترل می‌شود.
مؤسسان این استارت آپ مشغول مذاکره با شرکت‌هایی مانند راکت لب (Rocket Lab) و بلواوریجین (BlueOrigion) برای اجرای این پروژه هستند.

منبع خبرگزاری دانشجو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12276
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها