مریخ‌نورد کنجکاوی وارد فضایی جدید و ناشناخته از سیاره سرخ شد

0 231

مریخ‌نورد کنجکاوی در آستانه ورود به منطقه‌ای جدید در مریخ قرار دارد که سرشار از شگفتی و راز‌های جدید برای زمینی‌ها خواهد بود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند پس از یک سال اقامت در منطقه ورا رابین ریج (Vera Rubin Ridge) مریخ‌نورد کنجکاوی وارد محدوده جدیدی در سیاره مریخ شده است.

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا (NASA) در سال۲۰۱۲ بر سطح سیاره سرخ فرود آمده و تاکنون فاصله‌ای افزون بر ۱۷.۷کیلومتر را پیموده است، همچنین این مریخ‌نورد بر مناطق مرتفع سیاره مریخ نیز قدم گذاشته و به ارتفاعی افزون بر ۳۰۰متر از محل فرود خود دست‌یافته است.
در جریان کاوش‌های سال۲۰۱۷ مریخ‌نورد کنجکاوی شروع به کاوش در منطقه ورا رابین ریج کرد که درنتیجه آن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ مولکول‌های آلی با حداقل طول عمر سه میلیارد ساله کشف شد، در ماه‌های اخیر مریخ‌نورد کنجکاوی به حفاری در منطقه راک هال (Rock Hall) پرداخته است.

همچنین نشانه‌هایی از وجود آسیب و سوراخ شدگی در محل چرخ‌های مریخ‌نورد کنجکاوی براثر حرکت بر سطح مریخ در آخرین تصاویر دریافتی از مریخ‌نورد مشاهده می‌شود که دانشمندان در تلاش هستند با دگرگون کردن سرعت مریخ‌نورد از گسترش آن جلوگیری کنند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12271
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها