تریلری از فیلم مستند و نفس‌گیر آپولو ۱۱

0 1,116

ماه جولای امسال، پنجاهمین سالگرد پرتاب فضاپیمای آپولو ۱۱ (Apollo11) است.
فضاپیمایی که برای اولین بار، پای انسان به کره ماه را باز کرد و تاریخ‌ساز شد. این فضاپیما در تاریخ ۲۰ جولای ۱۹۶۹ ساعت ۲۰: ۱۸ به فضا پرتاب شد و نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) در تاریخ ۲۱ جولای ساعت ۲:۵۶ قدم به کره ماه گذاشت.
ناسا برای پنجاهمین سالگرد پرتاب آپولو ۱۱ برنامه‌های ویژه‌ای دارد که احتمالاً یکی از آن‌ها، رونمایی از فیلم مستند آپولو ۱۱ باشد.
فیلمی که از روی آرشیوی دست‌نخورده‌ای از صدها قطعه فیلم و عکس اختصاصی ناسا ساخته‌شده است و رسانه‌ها می‌گویند بسیار دیدنی، خیره‌کننده، غافلگیرکننده و شگفت‌انگیز خواهد بود.
چون تا چند ماه پیش، هیچ‌کس خبر نداشت سازمان فضانوردی ایالات‌متحده چنین آرشیو بکر و بزرگی از مأموریت فضاپیمای آپولو ۱۱ دارد.
آرشیوی مملو از عکس‌ها و فیلم‌های حین ساخت این فضاپیما، مراحل آماده‌سازی پرتاب و لحظات غرش به‌سوی آسمان، تماس‌ها و پیام‌های واقعی ۳ سرنشین آن از فضا برای زمین و البته فیلم‌هایی از نیل آرمسترانگ و باز آلدرین که پا به کره ماه گذاشتند.
باز کردن آرشیوی پس از ۵۰ سال
ناسا در هنگام آماده‌سازی آپولو ۱۱، قراردادی با شرکت فیلم‌سازی MGM Studios می‌بندد تا تمام بخش‌ها و مراحل کار را مستندسازی کند.
علاوه بر اینکه شرکت MGM Studios باده‌ها عکاس و فیلم‌بردار در تمام صحنه‌های این اتفاق تاریخی حضورداشته است؛ یکی از فضانوردها را آموزش می‌دهد با دوربین Todd-AO 70mm کار کند تا فیلم‌هایی از فضا، قدم نهادن به کره ماه و چشم‌اندازهای خارج از جو زمین ضبط کند.
بنابراین، فیلم‌هایی از آماده شدن خدمه فضاپیما، صحبت با آن‌ها، سوارشدن و همین‌طور فضای ملتهب اداره فضانوردی امریکا طی پرتاب آپولو ۱۱ در دست است که تاکنون هیچ‌گاه رسانه‌ای نشدند و ما در فیلم «آپولو ۱۱» برای اولین بار تماشا می‌کنیم.
گفته می‌شود بیش از ۱۱ هزار ساعت صدا و هزاران عکس آرشیوی برای ساخت مستند بلند آپولو ۱۱ استفاده‌شده است و تیمی متشکل از ۱۲ مستندساز حرفه‌ای روی آن کارکردند.
یکی از خبرنگاران هالیوود می‌گوید: «آپولو ۱۱ فیلمی نفس‌گیر است چون بسیاری از صحنه‌های آن را برای اولین بار پس از ۵۰ سال تماشا می‌کنید.»
همان‌طور که گفتیم، احتمالاً این فیلم به مناسبت پنجاهمین سالگرد پرتاب آپولو ۱۱ به فضا در سال ۱۹۶۹ تا چند ماه دیگر رونمایی و اکران شود. می‌توانید در زیر اولین تریلر این فیلم مستند را تماشا کنید:

 

منبع یک پزشک
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12255
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها