وزش باد شدید استارشیپ را واژگون کرد!

0 471

سفینه استارشیپ متعلق به شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس که در تگزاس آمریکا در حال سرهم‌بندی است براثر وزش باد شدید صدمه دید.
ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر و بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس (SpaceX)، گزارش داد که این فضاپیما براثر وزش بادهایی با سرعت ۸۰کیلومتر در ساعت واژگون شده و متأسفانه سخت آسیب‌دیده است، به‌طوری‌که انتظار می‌رود تعمیر و بازیابی آن هفته‌ها طول بکشد.
خوشبختانه مخازن سوخت این فضاپیما از آسیب نجات پیدا کرد.
استارشیپ برای ارسال به‌عنوان یک محموله توسط یک ماهواره‌بر بزرگ به نام سوپر هوی(Super Heavy) طراحی‌شده است و با پوششی قوی از آلیاژ فولاد ضدزنگ ساخته‌شده است تا بتواند شرایط خشن فضای عمیق را تاب بیاورد.
استفاده از فولاد ضدزنگ یک انتخاب غیرمعمول است، اما ماسک می‌گوید که این آلیاژ بسیار مقاوم است و در دمای شدید مقاومت خواهد کرد و برای اولین بار از آب یا سوخت به‌عنوان سپر حرارتی استفاده می‌کند.
ماسک در تاریخ ۵ ژانویه در توییتر اعلام کرد که امیدوار است آزمایش‌های اولیه استارشیپ را ظرف چند هفته آتی آغاز کند. درحالی‌که اکنون با این اتفاق حتماً این زمان‌بندی دست‌خوش تغییر خواهد شد.
وی در مصاحبه‌ای که سال گذشته منتشر شد گفت ۷۰ درصد احتمال دارد که او در میان اولین انسان‌هایی باشد که راهی سیاره سرخ می‌شوند.
ماسک گفت: «احتمال مرگ شما در مریخ بسیار بالاتر از زمین است. شرایط سختی خواهد بود.»
شرکت اسپیس‌ایکس برای انجام مأموریت‌های فضای عمیق خود هفته گذشته اعلام کرد که ۱۰ درصد ۶ هزار نیروی خود را به‌منظور تأمین هزینه مأموریت‌های آینده اخراج خواهد کرد که چند روز پیش عذر ۷ درصد از آن ۱۰ درصد را خواست.
اسپیس‌ایکس برای برخی پروژه‌های بزرگ در سال جاری آماده می‌شود و تصمیم برای اخراج کارکنانش نیز یکی از راه‌های تأمین هزینه‌های آن است.

منبع شبکه خبری فناوری نوین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12230
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها