گردشگری فضایی توسط یک شرکت خصوصی در روسیه

0 527
یک شرکت روسی به اسم کاسموکورس (CosmoCourse)، قصد دارد یک مرکز فضایی برای پروازهای غیرمداری ایجاد کند.
پاول پوشکین (Pavel Pushkin)، مدیر این شرکت، در مورد برنامه پرتاب‌های فضایی غیرمداری کاسموکورس گفت: «ما از مدتی قبل به‌طور فعالانه درباره مکانی برای ایجاد مرکزی جهت پرتاب‌های غیرمداری، با مسئولان چند منطقه در حال مذاکره هستیم.»
به گفته وی، این مکان نباید بیش از دو ساعت از مسکو فاصله داشته باشد. وی اضافه کرد: «ما مایلیم یک پایگاه جمع‌وجور و کوچک اختصاصی داشته باشیم که با هواپیما بیش از یک تا دو ساعت از مسکو فاصله نداشته باشد.»
پیش‌ازاین، دو منطقه در پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور به کاسموکورس پیشنهادشده بود اما مسئولان به دلیل دوری از مسکو آن را نپذیرفتند.
پاول پوشکین می‌گوید: «ما به بایکونور سفر کردیم، در آنجا چند مکان مناسب به ما پیشنهاد شد. اما بعد از بررسی همه‌جانبه به این نتیجه رسیدیم بایکونور برای کار ما مناسب نیست، زیرا اولاً از مسکو بسیار دور است و در ثانی در روسیه نیست، بلکه به قزاقستان تعلق دارد و این مسئله می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود زیرا ما باید برای هر کاری با آن‌ها هماهنگی داشته باشیم.»
بر اساس گزارش‌های قبلی، کاسموکورس در حال ساخت یک سفینه استفاده مجدد برای پروازهای تجاری گردشگران است که توانایی حمل شش نفر مسافر و یک خلبان برای پروازی ۱۵دقیقه‌ای به ارتفاع ۲۰۰کیلومتری را دارد.
این شرکت که در سال۲۰۱۴ باهدف گردشگری فضایی تأسیس‌شده است تا باقیمت ۲۰۰تا ۲۵۰هزار دلار مسافران را برای سفری ۱۵دقیقه‌ای به فضا ببرد در سپتامبر۲۰۱۷ از سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos)‌ مجوز فعالیت‌های فضایی را دریافت کرد و طرح فنی ناو پیشنهادی این شرکت مورد تأیید قرار گرفت.
در سال۲۰۱۸، اعلام شد آزمایش ماهواره‌بر و سفینه در سال۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت. نمونه اولیه این سفینه برای ۲۰۲۳ و پرواز سرنشین دار آن با گردشگر در ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی‌شده است. انتظار می‌رود تا سال۲۰۳۰ با بیش از ۱۱۵پرتاب در هرسال، ۷۰۰گردشگر به فضا سفر کنند.
منبع خبرآنلاین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12215
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها