تشریح نقش دانشگاه‌ها و صنعت در توسعه فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات

0 255
اولین همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، به‌منظور ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و متخصصان فضایی کشور هشتم تا دهم بهمن‌ماه جاری، با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.
سیاست‌گذاری و راهبرد، علوم و فناوری فضایی، کاربردها و خدمات فضایی، حسگرهای فضایی، اقتصاد فضا و حقوق فضا، محورهای اصلی این همایش ملی اعلام‌شده است.
در اولین روز از همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، برگزاری ۸کارگاه برنامه‌ریزی‌شده است که بررسی چالش‌های طراحی ماهواره، رادارهای روزنه مصنوعی، توسعه کسب‌وکارهای فناوری فضایی و کاربرد سنجش‌ازدور در کشاورزی دقیق، ازجمله آن‌هاست.
در این همایش علاوه بر سخنرانی کلیدی، پنل گفت‌وگو در مورد طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره نیز برنامه‌ریزی‌شده است. در این پنل، با حضور مدیران ابعاد مختلف پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره در دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، موردبررسی قرار می‌گیرد.
ارائه تجربیات، نقطه نظرات و بررسی مسائل طراحی تا ساخت و پرتاب ماهواره از نقطه صفر تا پرتاب موفقیت‌آمیز و قرار گرفتن در مدار، از دیگر برنامه‌های این همایش ملی است.
همچنین تشریح نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت فضایی کشور و نقش صنعت در توسعه فناوری فضایی از موضوعاتی است که در این نشست علمی و عملی می‌تواند نقشه راه یا رهنمودهای لازم را برای پژوهشگران و استادان این حوزه بیان کند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت http://space2019.iust.ac.ir مراجعه کنند.
منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12213
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها