روسکاسموس قصد دارد در سال۲۰۱۹ پرتاب‌ها را دو برابر کند

0 564
سیروس برزو: سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس(Roscosmos) اعلام کرد قصد دارد در سال۲۰۱۹ تعداد پرتاب‌ها را به ۴۵ برساند که ۲برابر بیشتر از سال۲۰۱۸ است.
 این خبر طی پخش ویدئویی در وب‌سایت تلویزیونی روسکاسموس  با عنوان برنامه سال۲۰۱۹: ۴۵پرتاب در دوشنبه گذشته منتشر شد طی این ویدیوی خبری، روسکاسموس پیرامون برنامه‌های مختلف در سال جاری میلادی خبر داد.
دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، مدیر روسکاسموس در اواخر ماه دسامبر گفت روسیه طی سال۲۰۱۸ توانست ۲۲پرتاب داشته باشد که دو فروند آن از پایگاه پرتاب‌های نظامی پلستسک (Plesetsk)، وابسته به وزارت دفاع صورت گرفت.
اولین پرتاب فضایی روسیه روز۲۰فوریه سال۲۰۱۹ انجام خواهد شد که قرارداد آن را در ژوئن۲۰۱۵ روسکاسموس با شرکت فرانسوی آرین اسپیس (Arianespace)  و وان وب (OneWeb) امضا کرد.
۲۱پرتاب تجاری با استفاده از موشک‌های سایوز (Soyuz) تولیدشده توسط شرکت فناوری‌های موشکی پروگرس (Progress) در سامارا (Samara) طی سال جاری پیش‌بینی‌شده که از پایگاه‌های پرتاب کورو (Kourou) – متعلق به سازمان فضایی فرانسه-، بایکونور (Baikonur) و واستوچنی (Vostochny) انجام می‌شود.
ازجمله مهم‌ترین اقدام‌های امسال روسکاسموس می‌توان به پرتاب ایجیپتست‌آ (EgyptSat A) در ۲۱فوریه از بایکونور، رصدخانه اسپکتر ار.گ (Spektr-RG) با موشک پروتن-م (Proton-M) در آوریل از بایکونور،  ۵ماهواره مختلف با موشک سایوز۲-۱ب (Soyuz-2.1b) در آوریل از واستوچنی، ۴ماهواره با موشک روکوت بریز ک.م (Rokot / Briz-KM) از پایگاه پرتاب‌های نظامی پلستسک در ماه ژوئن، پرتاب آزمایشی موشک آنگارا (Angara A5 ) در ماه دسامبر از پلستسک نام برد.
روسکاسموس همچنین در نظر دارد طی سال۲۰۱۹ ماهواره سنجش از راه دور رژیم صهیونیستی –اروس- (EROS) را در مدار قرار دهد. این ماهواره به یک سامانه نظارتی ساخت شرکت البیت (Elbit) مجهزاست. البیت شرکت سازنده  سامانه‌های الکترونیک وابسته به وزارت دفاع رژیم صهیونیستی است که در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضا، زمینی و دریایی، فرماندهی، کنترل، ارتباطات، کامپیوتر، نظارت و شناسایی اطلاعات، سامانه‌های هواپیمای بدون سرنشین ، سامانه‌های الکترو اپتیک، سامانه‌های جنگ الکترونیک و… فعالیت دارد.
روسکاسموس همچنین در نظر دارد امسال دو ناو باربری پروگرس ام.اس (Progress MS) را در ماه‌های آوریل و ژوئن و ۳فروند ناو سرنشین دار سایوزام.اس (Soyuz MS) را در ماه‌های فوریه، ژوئیه و اکتبر به فضا پرتاب کند.
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12185
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها