ورود فرانسه به عرصه جنگ فضایی

0 1,040

آژانس فضایی دولت فرانسه یا همان مرکز ملی مطالعات فضایی (National Centre for Space Studies به‌اختصار CNES) منتظر تصمیم امانوئل مکرون (Emmanuel Macron) رئیس‌جمهور این کشور برای تشکیل نیروی فضایی است. رئیس آژانس ملی فضایی فرانسه با اعلام این موضوع گفته که این مرکز مدت‌هاست درزمینهٔ ساخت ماهواره‌های نظامی فعالیت و همچنین به وزارت دفاع فرانسه خدمات رسانی می‌کند. او همچنین از تصمیم فرانسه برای به‌روزرسانی ماهواره‌های رصد زمین و مخابراتی، مدرن کردن پایش راداری و توسعه سلاح‌های ضد ماهواره خبر داد. قرار است فرانسه سرمایه‌گذاری در بخش فضایی را در سال ۲۰۱۹ با ۱۴ درصد افزایش به ۱/۹ میلیارد یورو برساند.

پیش‌تر وزیر دفاع فرانسه در ژوئن ۲۰۱۸ از ایده‌ای مشابه ایده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده برای تشکیل شاخه فضایی در ارتش سخن به میان آورده و گفته بود که فرانسه باید بیش‌تر درزمینهٔ نظارت بر فضا و پیش‌گیری از خطرهای احتمالی هزینه کند.

همچنین وزیر دفاع فرانسه در سپتامبر ۲۰۱۸ هنگام بازدید از دفتر آژانس فضایی فرانسه در تولوز  اعلام کرده بود که پاریس تصمیم دارد ۳/۶ میلیارد یورو برای ارتقای ماهواره‌های نظامی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ هزینه کند. پارلمان فرانسه نیز در ژوئن ۲۰۱۸ اجازه مصرف حداکثر ۲ درصد از تولید ناخالص ملی برای افزایش توانمندی دفاعی را داده است.

منبع spacewar
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12173
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها