روسیه سفینه سایوز ماه را بدون تأمین مالی ناسا می‌سازد

0 834
روسیه قصد دارد به هزینه خود و بدون مشارکت مالی آژانس فضایی آمریکا (NASA)، روی ایجاد تغییراتی در فضاپیمای سایوز و تأمین امکان سفر به ماه و بازگشت آن به زمین کار کند.
یک مقام بلندپایه صنایع موشکی-فضایی روسیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد به هزینه خود و بدون مشارکت مالی طرف آمریکایی روی ساخت فضاپیمای سایوز برای سفر به ماه کار کند.
وی گفت: «آژانس فضایی آمریکا هزینه‌ای در این رابطه نخواهد پرداخت و تمام اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در این زمینه با هزینه‌های خود روسیه انجام خواهد شد.»
پیش‌ازاین دمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) مدیرکل شرکت روسکاسموس (Roscosmos) روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده بود که ناسا از طرف روسی خواسته تا نمونه فعلی فضاپیمای سایوز را به یک فضاپیمای مناسب برای پرواز به ماه تغییر دهد.
این مقام فضایی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً ناسا پیشنهاد ایجاد سامانه‌ای برای پرواز به ماه را به روسیه داده، پاسخی نداد. شرکت روسکاسموس هم تفسیری دراین‌باره ارائه نداده است.
به‌منظور تأمین امکان پرواز فضاپیمای سایوز به ماه، لازم است تا بخش شتاب‌دهنده‌ای در آن ایجاد شود تا این سفینه بتواند به ماه سفرکرده و از آن بازگردد. در ضمن باید یک حفاظ حرارتی جدید در آن به وجود آید که به این سفینه اجازه دهد تا با پرواز در فضای کیهانی با سرعت ۱۱.۲کیلومتر در ثانیه به جو زمین بازگردد.
 
منبع خبرگزاری تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12170
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها