با چهار برنامه جذاب، اجرام سماوی و ماهواره‌ها را رصد کنید

0 2,721

رصد و مطالعه  اجرام آسمانی به مدت طولانی یک فعالیت پرهزینه محسوب می‌شد. اما با انتشار فن‌آوری‌های جدید رصد  آسمان، بیشتر مردم توانستند به کمک نرم‌افزارهای کاربردی، آسمان بالای سر را بشناسند و از رصد لذت ببرند. اکنون شما می توانید بدون هیچ زحمتی با یک ضربه روی صفحه نمایش گوشی همراهتان از هر رویدادی که در آسمان شب می‌گذرد مطلع شوید. چه چیزی بهتر از این؟ در این یادداشت با 4 برنامه کاربردی نجوم و فضا آشنا می‌شوید.

Distant Suns

Distant Suns، نرم افزار کاربردی نجوم و سازگار با سیستم عامل آندروید و iOS است. با این برنامه می‌توانید از اطلاعات نجومی درباره 13000 ستاره، صورت‌فلکی، خوشه‌های ستاره‌ای و 8 سیاره بدست آورید. این برنامه جادویی بیش از 200 کهکشان را نمایش می‌دهد، و می توانید منظومه شمسی و کهکشان‌های دور را بشناسید. دیستنت‌سانز، بهترین دوست شما برای افشای اسرار افسانه‌ای آسمان شب خواهد بود.

NASA App

اگر به دنبال آخرین رویدادهای و ماموریت‌های فضایی آینده ناسا هستید، می توانید با این اپلیکیشن،از برنامه‌های ناسا مطلع شوید. این برنامه نجومی که می‌تواند بر روی گوشی‌های اندروید یا آیفون نصب شود، اطلاعات ارزشمندی در مورد آخرین پیشرفت‌های ناسا به همراه مجموعه‌ای از تصاویر فضایی شگفت‌انگیز و دیده نشده ارائه می دهد که شما را فراتر ازحد تصورتان هیجان زده می‌کند.
این اپ، به عنوان یک برنامه آموزنده و آموزشی که دانشجویان نجوم و دوستداران فضایی را به علم آموزی ترغیب می‌کند شناخته می‌شود. این برنامه از سال 2018 خلاصه‌ای از جدیدترین اخبار، داستان‌های علمی‌تخیلی، فیلم‌ها و توییت‌های مربوط به آژانس فضایی جهانی را ارائه می‌دهد.

Pocket Universe

برنامه کاربردی Pocket Universe، یک برنامه نجومی است که بر بستر iOS طراحی شده است.اغراق نیست اگر ادعا شود بهترین برنامه برای رصدگران آماتور است که دوست دارند جهان بالای سر را همراه خود داشته باشند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید نام تمام اجرام آسمانی،صورت‌های فلکی، سیاره‌ها و ستاره‌های کهکشان راه‌شیری را یاد بگیرید.
این برنامه دارای قطب نمای داخلی است و هنگامی که کاربر گوشی آیفون خود را به سمت آسمان شب می‌گیرد، عمل می‌کند. از طریق قطب نما قادرید موقعیت و نام سیارات و ستاره‌ها را مشاهده کنید. این برنامه همراه با یک مسابقه سرگرم کننده که دانش نجومی کاربر را می‌سنجد ارائه شده است.

ISS Detector

آشکارساز آی‌اس‌اس یک برنامه نجومی قابل توجه دیگر است که با گوشی‌های آندروید سازگار است. بعد از دانلود و اجرای این برنامه، خواهید دید که در کنار رصد گذر ایستگاه فضایی بین‌المللی، می‌توان ایستگاه فضایی  Tiangong 2  چین را با چشم غیرمسلح در آسمان شب رویت کرد.
یک آسمان بدون ابر و تاریک برای دیدن درخشش ماهواره های ارتباطی ایریدیوم نیز کافی است. همچنین می توانید تصاویر تعدادی از ماهواره‌های هواشناسی را از طریق رسانه‌های اجتماعی.

منبع redbytes