طلاقی که ممکن است صنعت توریسم فضایی را به خطر بیاندازد

0 1,196

‏جف بزوس (Jeff Bezos)، رئیس شرکت آمازون، مالک شرکت توریسم فضایی بلو اوریجین (Blue Origin) و ثروتمندترین مرد دنیا بعد از 25 سال ازدواج از همسرش مکنزی (MacKenzie Bezos) جدا می‌شود. طبق قوانین ایالت واشنگتن که محل سکونت آنهاست، اموال‌شان نصف می‌شود، در آن صورت ممکن است مشکلاتی از بابت تامین بودجه برای شرکت‌های بزوس ایجاد شود. وی در سال‌های اخیر به دفعات از برنامه‌های خود برای تزریق سالانه 1 میلیارد دلار از ارزش سهام آمازون به بلو اوریجین برای حفظ روند رو به رشد این شرکت خبر داده است. هدف بلو اوریجین ارسال انسان به فضا با هزینه کمتر نسب به قیمت‌های فعلی به وسیله حامل‌های فضایی بازگشت‌پذیر می‌باشد.

بزوس و همسرش مکنزی هنگامی که بیانیه جدایی خود را منتشر کردند در مورد مسائل اقتصادی طلاق صحبتی نکردند اما با توجه به ارزش 130 میلیارد دلاری کل سهام آمازون حداقل 65 میلیارد دلار به همسر وی تعلق می‌گیرد. با این حال هنوز مشخص نیست که این جدایی چه تا حد بر برنامه‌های بزوس برای بلو اوریجین تاثیر خواهد گذاشت و مقامات دو شرکت از پاسخ به این سوال سر باز می‌زنند.

یک روز قبل از اینکه بزوس طلاقش را اعلام کند، آریان کورنل (Ariane Cornell) مدیر اجرایی بلو اوریجین گفت این شرکت هنوز مصمم است که بلیط‌های پرواز را به مشتریان بفروشد و پروازهای تجاری توریسم فضایی خود را در سال 2019 آغاز کند. وی افزود: «ما قصد داریم مردم را در سال 2019 به فضا بفرستیم اما باید این موضوع را روشن بیان کنم؛ وقتی که این کار را انجام بدهیم کاملا برای آن آماده خواهیم بود. باور کنید اگر می‌توانستم همین فردا با آن راکت (حامل فضایی نیوشپرد (New Shepard)) به فضا می‌رفتم!»

مسئولان آمازون می‌گویند این جدایی بر نقش و مسئولیت‌های بزوس در این شرکت تاثیر نخواهد گذاشت و وی بر تمامی فعالیت‌های آمازون متمرکز و در آنها درگیر خواهد بود. اما این اطمینان هنوز در مورد بلو اوریجین داده نشده است.

منبع foxbusiness
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12098
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
5 سال قبل

Hi guys

Just wanted to congratulate you on publishing such an awesome article inside the Peaches and Screams UK Lingerie section.

Could I ask you how you have managed to publish your article there as I would like to publish an article of mine there too.

I look forward to hearing from you and a massive congrats yet again.

Regards
Maria
https://wowitloveithaveit.com/