1397/10/22

کپسول دراگون به زودی به فضا باز می‌گردد

ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) اعلام کرد که پرواز سرنشین‌دار کپسول دراگون (Dragon) به زودی انجام خواهد شد. با انجام این ماموریت آمریکا به انجام پروازهای سرنشین‌دار بازخواهد گشت. این کپسول هم‌اکنون در سکوی پرتاب قرار دارد. گفتنی است مقابل در ورودی دراگون یک تابلو قرار داده شده...
کپسول دراگون به زودی به فضا باز می‌گردد

ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس شرکت اسپیس ایکس (SpaceX)  اعلام کرد که پرواز سرنشین‌دار کپسول دراگون (Dragon) به زودی انجام خواهد شد.
گفتنی است مقابل در ورودی دراگون یک تابلو قرار داده شده و حداقل قد فضانوردان را مشخص کرده است.
قرار بود اولین پرواز آزمایشی دراگون در ۷ژانویه انجام شود ولی ناسا (NASA) آن را به تعویق انداخت و تاریخ راه‌اندازی ماموریت را به ۱۷ ژانویه موکول کرد.
ناسا اعلام کرد که هنوز اقداماتی برای تکمیل فرآیند دراگون باقی مانده است.
اسپیس ایکس و شرکت بوئینگ (Boeing) پیمانکاران اصلی پروژه هستند و تحت برنامه تجاری اعزام انسان به فضا که توسط ناسا انجام می‌شود، در اوایل ۲۰۱۹ اقدام به اعزام انسان به فضا خواهند کرد.
دراگون یک فضاپیمای تجاری قابل استفاده مجدد و با قابلیت حمل ۶ هزار کیلوگرم محموله است که توسط شرکت اسپیس‌ایکس ساخته شده است.
این فضاپیمای باری با استفاده از ماهواره‌بر فالکون ۹ (Falcon-9) به فضا خواهد رفت.

ماهواره‌بر و پرتاب | فضانوردی و سرنشین‌دار |