ماهواره مخابراتی جدید چین به فضا پرتاب شد

0 546

آکادمی فناوری حامل‌فضایی چین (china academy of luanch vehicle technology) ماهواره جدید مخابراتی چایناست-۲دی (chinasat-2D) را به‌وسیله ماهواره‌بر لانگ‌مارچ-۳بی (longmarch-3B) برای ارتش آزادی بخش چین (peoples liberation army) به فضا پرتاب کرد.
این پرتاب در تاریخ ۱۰ ژانویه ( ۲۰دی) ساعت ۲۰:۴۱ به وقت تهران انجام شد و طی آن جدیدترین ماهواره مخابراتی نظامی چین به مدار ژئو پرتاب شد.
ماهواره چایناست-۲دی آخرین نمونه از خانواده ماهواره‌های چایناست است که با تامین انرژی خود به وسیله دو پنل خورشیدی از مدار ژئو به ارتش آزادی بخش چین خدمات ماهواره‌ای  ارائه می‌دهد.
چایناست نام تجاری خانواده‌ای از ماهواره‌های مخابراتی است که توسط شرکت مخابرات ماهواره‌ای چین (china satellite communications) توسعه داده شده است. اولین نمونه پرتاب شده این خانواده چایناست-۵ای (chinasat_5E) است که در سال ۱۹۹۴ به فضا پرتاب شد.

longmarch-3B ماهواره‌بر سه مرحله‌ای چینی ساخت آکاذمی فناوری حامل‌فضایی چین است که در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و قادر است محموله‌هایی تا وزن ۵۱۰۰ کیلوگرم را به مدار ژئو و محموله‌هایی‌ را تا وزن ۱۲۰۰۰ کیلوگرم را به مدار لئو حمل کند.
پیشتر قرار بود این پرتاب در تاریخ ۹ ژانویه انجام شود که به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاد.

 
منبع rocketlaunch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12070
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها