سرانجام تصویر طرح نهایی استارشیپ منتشر شد

0 674

بر کسی پوشیده نیست که شرکت فضایی اسپیس‌ایکس(SpaceX) در حال ساخت و سرهم‌بندی فضاپیمای آزمایشی خود موسوم به استارشیپ (Starship) است. اما برای همگان سوال بود که این فضاپیما در نهایت چه شکلی خواهد بود؟
سرانجام ایلان ماسک (Elon Musk) طرح مفهومی نهایی این فضاپیما را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد و با این تصویر نشان داده است که فضاپیمای تکمیل شده چگونه خواهد بود.
این تصویر به عنوان یک نمونه اولیه به طرز شگفت آوری زیبا است که با این بدنه پر زرق و برق به نظر می‌رسد با الهام از فیلم‌های علمی-تخیلی طراحی شده است.
این فضاپیمای آزمایشی قامت کوتاه‌تری نسبت به طرح ابتدایی یعنی BFR دارد و بدون پنجره است و برای پرواز زیرمداری در نظر گرفته شده است تا مقدمات ماموریت‌های سال ۲۰۲۰ را فراهم کند.
احتمالا برای دیدن پرواز این فضاپیما لازم نیست زیاد منتظر بمانیم، زیرا اسپیس‌ایکس در حال حاضر انتظار دارد که آن را در ماه مارس یا آوریل یعنی حدود ۶ماه قبل از تصمیم اولیه خود به پرواز درآورد.
این فضاپیما در حال حاضر در منطقه‌ای به نام بوکا چیکا واقع در ایالت تگزاس آمریکا در حال مونتاژ است.
اسپیس‌ایکس می‌خواهد در ماه مارس یا آوریل این فضاپیما را به ارتفاعات مدار زیرین زمین بفرستد تا پایداری سامانه‌های  آن را در فضا آزمایش کند.
گفته می‌شود که پروازهای مداری برای این فضاپیما برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده‌اند.

منبع مجله علمی فرهنگی موبنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12052
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها