آیا تحریم‌ روسیه در فضا می‌شکند؟

0 606

سیروس برزو: در حالی که مگان پاورز (Megan Powers) سخنگوی سازمان فضایی آمریکا, ناسا (NASA) می‌گوید ما برای دیدار دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس روسکاسموس (Roscosmos)  آماده‌ایم, بر اساس تحریم‌های دولت آمریکا نسبت به روسیه و برخی شهروندان آن کشور, وی یکی از کسانی است که در لیست سیاه قرار دارد و موسسات و شرکت‌های آمریکایی حق ندارند با او مراوده داشته باشند! در عین حال مگان پاورز می‌گوید مجازات ممنوعیت مراوده با دیمیتری راگوزین و ممنوعیت ورود او به آمریکا, به طور موقت فقط برای این بازدید لغو شده است. بر اساس اخبار منتشر شده او نه تنها از ناسا بازدید خواهد داشت بلکه قرار است در چند دانشگاه نیز سخنرانی کند.
این دیدار توسط تعدادی از سیاستمداران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفته است اما به احتمال زیاد لغو نخواهد شد و دولت و مقامات دیگر مجاز نیستند دعوت از او برای سخنرانی در دانشگاه‌ها را لغو کنند. به گفته استیون سستونوویچ(Steven Sestanovich) استاد و متخصص روسیه در دانشگاه کلمبیا (Columbia), راگوزین سیاستمداری کاملا ضد آمریکایی است. وی دلیلی برای لغو یک قانون به خاطر سفر راگوزین به آمریکا نمی بیند.
ادوارد کروز (Edward Cruz) سناتور جمهوری خواه معتقد است چنین مسائلی نشان از این واقعیت است که آمریکا کاملا وابسته به روسیه است. به همین دلیل امنیت ملی و اقتصادی ایجاب می‌کند که امریکا دوباره توانایی خود را برای فرستادن فضانوردان آمریکایی به فضا با سفینه‌های خود و از خاک ایالات متحده را به دست آورد.
روابط آمریکا و روسیه در فضا از دهه ۱۹۷۰ آغاز شد و ناسا تاکنون چند بار روسای سازمان فضایی روسیه را برای بازدید از آمریکا دعوت کرده است. جیمز بریدنشتاین (James Bridenstine) رئیس ناسا در ماه اکتبر برای صحبت پیرامون فعالیت‌های مشترک روسیه و امریکا در ایستگاه فضایی بین المللی و بحث در مورد همکاری‌های مرتبط با فضانوردی به روسیه سفر کرد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12032
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها